Al plenari de l’Ajuntament de Binissalem d’aquest dilluns s’ha aprovat la proposta de MÉS en la qual es demana a la Conselleria de Mobilitat i Habitatge que revisi el nou sistema tarifari del TIB que s’ha posat en funcionament des del primer de gener.
Amb aquest nou sistema, la Conselleria pretén incentivar l’ús del transport públic però la realitat és ben distinta. «La implementació d’aquest nou sistema tarifari en cap cas potencia l’ús del transport públic ja que els bitllets individuals han vist incrementat els preus, i a més s’han de sumar els 8€ per emissió de la targeta moneder si no disposes d’ella. Des de MÉS per Binissalem creiem que aquest sistema no afavoreix que els usuaris esporàdics emprin el tren, sinó que emprin el vehicle privat degut a l’alt preu del bitllet», han explicat.
La targeta moneder, a més, «no és del tot transparent». Quan l’empres no pots conèixer els cobraments realitzats ni tampoc el romanent existent, o bé has de fer ús de les màquines, o bé mitjançant Intranet. «Unes màquines que no són suficients, apunta el partit ecosobiranista», ha apuntat MÉS per Binissalem.
Tot i la negativa de la Conselleria, amb el nou sistema tarifari sí que hi ha un augment dels preus per a tots els usuaris, tant els diaris, com els puntuals. Segons els estudis realitzats per l’Associació d’Usuaris del Tren, els increments de preus varien d’un 7% a un 10%. «Una pujada de preus inacceptable en la situació de crisi sanitària i econòmica actual», han remarcat.
A més de tot l’exposat, cal afegir que els trens en hores puntes van plens de gom en gom, i no es respecta cap tipus de distància de seguretat, per això «també demanam un augment de freqüències. Davant tots els fets exposats cal que des del Govern es replantegi el nou model tarifari del TIB i que aposti per un transport públic més econòmic, amb més freqüències i accessible per a tota la ciutadania», han conclòs.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Salvadorgaviota, es evident que no ets usuari de la targeta del TIB. La targeta del bus de Palma si ets usuari ocasional, amb l'abonament T10, que no caduca tens un bon preu i si viatges molt cada mes, amb un abonament mensual pots viatjar indefinidament per 37 euros. Això no ho supera de cap manera la targeta moneder del Consorci de transport de Mallorca
Tents molta raó Carme,hi ha mes usuaris que van en bus y coste bastant mes
A l'any 2008 quan es va implantar la Targeta Intermodal, el Consorci de Transports de Mallorca tenia inclosa la EMT (La empresa de transport públic de Balears amb més usuaris), SFM i totes les empreses privades concessionàries del transport públic per carretera. Per alguna raó (encara no confessada) la EMT va ser expulsada del Consorci i el conjunt de les empreses privades passaren a ser el proveïdor majoritari i a condicionar els criteris del Consorci. Aquest es el principal motiu pel qual les Balears som l'únic territori espanyol amb dues targetes de transport públic incompatibles.
Esperem que les millores tarifàries incloguin també els usuaris del bus.