algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
25°

Sóller ret homenatge als defensors republicans

8913
Una vintena de persones varen participar en l'acte en homenatge als defensors republicans. | Albaïna

Sóller ret homenatge als defensors republicans. L'Associació Memòria de Mallorca, juntament amb l'Assemblea Republicana, la Unitat Cívica per la República i el Col·lectiu Albaïna, varen organitzar el passat 7 de febrer un recorregut pels llocs més emblemàtics i repressiu de l'època franquista.

Els organitzadors han valorat a la convocatòria com tot un “èxit” i un clam per aconseguir “l'eliminació dels monuments franquistes que encara es poden trobar avui dia”. L'acte es va iniciar a la plaça de la Constitució, on es varen llegir les peticions fetes a l'Ajuntament “per la retirada dels monuments feixistes del municipi, les quals ni foren respostes”.

Lectura d'un manifest
La comitiva marxà cap a “el monument de los Caídos”, on es féu la lectura d'un manifest, denunciant que en plena democràcia encara hi ha en peu “aquests monuments feixistes” i exigint així la seva retirada. A continuació ens féu una visita a Es Llatzeret, edificació que fou habilitada com a presó per represaliats pel bàndol sublevat, i es feu una ofrena floral col·lectiva

L'acte acabà davant la Creu de Muleta, dedicada al militar Lizazoain. Després de la lectura dels fets ocorreguts, foren especialment emotives les intervencions dels nets dels carabiners afusellats arran l'enfrontament produït en aquell mateix lloc.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.