Mandarines a seixanta cèntims el quilo, patates a trenta, un litre de llet per mig euro i els iogurts a només deu cèntims cada un. Aquests productes, a aquests preus, es poden adquirir des d'ahir al punt de compra social, el primer de Mallorca, que la cooperativa Es Perpal ha inaugurat a Inca. Les previsions dels impulsors eren que l'import dels articles fos molt inferior a l'habitual. El president d'Es Perpal, Ignasi Coli, reconegué que "de moment encara no és així" i que només els productes frescos -verdura i fruita, sobretot- es poden comprar per ara a un preu certament reduït. Per rebaixar més els dels altres aliments, assenyalà Coli, "necessitam l'ajuda i la implicació de les administracions".
A banda de menjar, l'establiment ofereix productes, també de primera necessitat, relacionats amb la neteja de la llar. Una altra de les intencions inicials era que només les persones més desfavorides, amb rendes molt baixes, poguessin comprar al supermercat solidari. En aquest sentit, el cap de l'entitat responsable manifestà que aquesta mesura no s'aplicarà fins al mes d'abril. "De moment, i fins que no abaixem més els preus, vendrem a tothom que vingui", detallà el president.
A la inauguració hi assistiren la consellera de Comerç i Indústria, Farncesca Vives; el batle d'Inca, Pere Rotger, i diversos representants del Consell de Mallorca. La seva presència obeïa al suport que han prestat al projecte. El departament que dirigeix Vives ha intercedit entre les cooperatives agrícoles de Mallorca i Es Perpal, a fi que els pagesos de l'Illa poguessin vendre la producció al supermercat. Per la seva banda, l'Ajuntament paga la meitat del lloguer de la nau on s'ha instal·lat el punt de compra i en sufragarà les despeses de corrent i la recollida de fems.
Menjadors socials
Ignasi Coli anuncià que la setmana que ve es reunirà amb representants de la Conselleria d'Afers Socials, de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) i el departament insular de Cooperació Local per analitzar la implantació d'un possible pla pilot a la comarca d'Inca destinat a "descongestionar els menjadors socials". Es pretén que l'Administració subvencioni l'adquisició d'aliments a Es Perpal, de manera que els usuaris dels dits establiments puguin anar a comprar al supermercat i disminueixi, així, la saturació dels menjadors.