El tren tram és el sistema ferroviari que més s'adapta a les necessitats del traçat de tren entre Manacor i Artà: un mitjà de transport modern, ràpid, segur, silenciós i de gran accessibilitat. La versatilitat i flexibilitat del tren tram ha fet que hagi experimentat una forta implantació a Europa durant la darrera dècada, sobretot a Alemanya i a França, i més recentment a l'Estat espanyol. És l'opció més recomanable per a zones amb petits nuclis de població separats per distàncies curtes. Els avantatges són molts. El tren tram és capaç de combinar velocitats de fins a 100 Km/h en trams entre poblacions, mentre que quan circula per dins els pobles o ciutats es mou a una velocitat màxima de 50km/h. A més de ser lleuger, és molt silenciós, i ho és tant que fa menys renou que un autobús. Té una capacitat d'acceleració i de frenada superior a la d'un tren convencional i fins i tot a la d'un autobús.
Un nou concepte
Un error comú és pensar que pot suposar un efecte barrera, atès que a Manacor, a dia d'avui, encara es pateix l'efecte de tenir una ciutat xapada per les vies del tren. Però en realitat el projecte esdevé una via transversal al passeig del Ferrocarril que permet el lliure pas de vehicles, ciclistes i vianants. Un nou concepte d'integració urbana amb una regulació semafòrica que provoca un major control de la velocitat de cotxes i motocicletes.
El pas del tren tram pel passeig del Ferrocarril suposarà una important remodelació de tota la zona i serà més sostenible, perquè circularà gràcies a l'energia elèctrica.
Totes les qualitats del tren tram afavoreixen el traçat previst a la comarca de Llevant perquè permet recuperar i rehabilitar les estacions antigues i mantenir-ne les estructures; a més, la seva versatilitat permetrà garantir l'arribada del tren al nucli de Cala Rajada; permetrà solucionar el tram urbà dins Manacor i alhora revaloritzarà el passeig del Ferrocarril i obrirà la porta a futures accions a la comarca, amb la qual cosa s'evitarà l'efecte barrera o la permeabilitat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
DEsprés diuen perquè la gent no és creu als polítics. És increible que continuin endavant amb aquest projecte quan en privat tothom diu que és una barbaritat. Aquest país s'està tornant un puticlub, de veres. Gabriel qui et coneixia i ara qui et veu. Els càrregs si que afecten les persones, una penada, de veres.
En Vicens acabarà sent conegut com l'impulsor del Metro2! però molt més car i amb molts menys passatgers i més destrossa. Estam perdant tota la credibilitat com a partit d'esquerres i el PSOE i ERC estan fregant-se les mans esperant aquest desastre. Vicens per favor rectificar és de sabis, per una vegada posa per davant els interessos de tots i empassa't l'ego, que tothom ja sap com acabarà aquest projecte i s'illa no s'ho pot permetre.
Guillem conèixes el projecte? O senzillament et llegeixes les notes de premsa.. Perquè UM defensa el projecte a Artà? inocent.
Bona noticia pels domingueros, dolenta pels que volem moure'ns per llevant amb transport públic i estamam fora vila sense vallats, cablejats elèctrics i més infraestructures. Una penada. Especulació i doblers per uns pocs a costa de tots.
Si comparem llevant amb EL caire, Istambul, Mèxic DF, aconseguim urbanitzar-ho tot., i seguir amb l'especulació descontrolada! Gràcies Db per fer periodime publicitari, perquè no parleu dels projectes de reurbanització a voltant de la nova estació d'Artà? perquè no palau de com s'ha fet el concurs per l'estació de Sant LLorenç? Vergonya. Perquè no dieu quans doblers per habitant costarà aquest projecte faraònic? Per què no explicau que només el 6% dels moviments que es fan a la comarca són Artà-MAnacor!? Periodisme NO és publicitat.
Això no es periodisme. És propaganda. Haveu perdut tota la meva credibilitat com a diari informatiu. Per què no publicau que per fer aquest tren es necessiten 40 km de nous camins de reposició. Sou uns periodistes i polítics manipuladors que no informau sobre la tragèdia ambiental d'aquest tren. Ja sabem que a Artà hi haura canvis de planificació urbanística gràcies al tren. A qui neneficia això? Al transport públic segur que no perquè no gastarieu 200 milions en un transport públic que només s'atura a 4 estacions
Quan ha pagat el Psm al diari de balrars per publicar aquesta publicitat encuberta. Per favor llegiu-vos el projecte i publicau el desastre que faran a la natura per encimentar i electrificar la línia.
Benvongut de nou al llevant al mode més civilitzat de viatjar: el tren. Més tres, tramvies i carrils bici. El cotxe és una relíquia del segle XX. Les ciutats més avançades del món han apostat per aquests mitjans de transport. Al pol oposat, ciutats tercermundistes com a El Cairo, Mèxic DF, , Istambul, encara continuen empernats amb l'automòbil.
És una molt bona notícia, ara falta saber quan es farà realitat. com diu el company gerret, salut i tren!
esteïm en el bon cami prest podrem gaudir del tren- tram Manacor- Artà per allargar-ne la linea fins Cala Rajada , s´han comenat els vagons el projecte segueix el seu curs adequat i prest començaran les obres , aixó es governar i les queixes sempre son dels mateixos , salut i tren