cielo claro
  • Màx: 19.5°
  • Mín: 9.07°

Una ronda per a Porto Cristo

Manacor està pendent del conveni de carreteres per impulsar la via de circumval·lació de Porto Cristo, una ronda que costarà 3,8 milions d'euros amb un traçat de 2 quilòmetres a la zona de les coves

La futura ronda de circumval·lació de Porto Cristo ja està pràcticament definida i a l’espera que la signatura del conveni de carreteres amb Madrid la converteixi aviat en una realitat. Disposa d’un pressupost de 3,8 milions d’euros.

De tres opcions possibles que es plantejaven a l’avantprojecte que té entre les mans l’Ajuntament de Manacor, es preveu una bifurcació de l’actual carretera de Manacor a Porto Cristo vora el camí de la Marina que enllaçaria amb la rotonda de Cala Anguila, a la via que uneix el port amb Portocolom.

El traçat de la variant que s’ha projectat té una longitud de quasi dos quilòmetres. De nord a sud, parteix de la carretera de Manacor a Porto Cristo, entre l’entrada de les coves dels Hams –que restarà tal com és ara i sense perjudicar els pins centenaris– i el revolt a la dreta en direcció a Porto Cristo, davant el camí de la Marina, on es construirà una rotonda. Travessarà el torrent de les Talaioles i un dels seus afluents, seguirà per terrenys de bosc i de garriga fins a una zona de cultius de secà i arribarà a la carretera de Porto Cristo a Portocolom, a l’altura de la rotonda de desviament al nucli de Cala Anguila.

Aquesta infraestructura, segons el delegat d’Urbanisme, Bernat Amer, "millorarà la qualitat de vida dels veïns de Porto Cristo, perquè evitarà el pas de vehicles pel centre de la localitat per desplaçar-se a la zona de Cala Anguila, Cala Magrana, Cala Murada i Cales de Mallorca".

Zona de coves

S’ha de tenir en compte que el terreny d’actuació disposa d’una zona de coves i, per aquest motiu, una gran part del traçat de la variant haurà de passar per fora de la franja de reserva i el més allunyada possible de la cova i del llac interior de les coves dels Hams, una actuació que minimitzarà el risc d’enfonsament a l’interior de la cova durant les obres i se’n dotarà d’un nou accés.

A més, serà necessària la presència d’un arqueòleg durant les obres, ja que la ronda passarà també vora les coves del Drac, d’en Bordils, de s’Ònix, dels Fumassos o fins i tot d’algunes restes del port romà; tot vetlant pel descobriment d’algun jaciment arqueològic de valor.

Ara tot és a l’espera que Madrid doni el vistiplau al conveni de carreteres i es pugui posar en marxa aquesta obra, que és considerada com a prioritària dins l’acord. Una mesura que donarà més seguretat, més qualitat de vida i millor imatge als turistes, i que enviarà les coes d’accés al port.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Jordi, fa mes de 15 anys
maría jesus henariz: que va ser primer, els pisos ò el pont?
Valoració:-1menosmas
Per maria jesús henariz, fa mes de 15 anys
el que en tot cas s'hauria de fer és tomar els pisos que hi ha vora el pont del riuet i no donar cap indemnització a uns veïns que sabien el que s'havia de fer allà. el pont no és cap mal de cap per a ningú.
Valoració:1menosmas
Per vudyalien, fa mes de 15 anys
La pregunta es: i el pont il-legal damunt es Riuet cuant se esbucará?
Valoració:-5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente