Mentre que no es confirmi el traçat definitiu del tren que unirà sa Pobla amb Alcúdia, el tram de ronda de sa Pobla que es creua amb les vies del tren estarà tancat. Els vehicles que circulin pel cinturó hauran d’esquivar les vies i l’estació fent un recorregut d’uns 500 metres per dins el nucli urbà.
El projecte inicial de la ronda de sa Pobla preveia que aquesta evitàs creuar-se amb la via fèrria al mateix nivell, mitjançant la construcció d’un pas inferior. Tanmateix, en reactivar-se la idea de dur el tren fins a Alcúdia, el nou equip de govern del municipi va modificar el projecte i va suspendre la construcció del pas inferior suposant que l’estació del tren es desplaçaria fora de la ronda. Així les coses, la tercera fase de la ronda s’inaugurà el mes de juliol passat sense el pas inferior projectat inicialment i amb el tram que va de la carretera de Muro fins i tot la de Llubí tancat al trànsit.
Davant de l’esmentada situació, el PP local va denunciar ahir "el perill per a la seguretat que suposa la desviació del trànsit" i va reclamar a l’Ajuntament una solució per a "una obra –el tercer tram de la ronda– que ha costat 6 milions d’euros i que no pot utilitzar-se completament". El portaveu dels populars, Biel Serra, explicà que "les molèsties no només afecten els vehicles, sinó també la gent que passeja per la ronda i que ha de girar cua o entrar dins el poble per continuar".
El batle, Joan Comas, va justificar la no construcció del pas subterrani fins que es conegui el traçat definitiu del tren fins a Alcúdia. "No podem construir-lo si d’aquí a dos anys resulta innecessari", va afirmar Comas, que també recalcà "la inutilitat d’un pas inferior sense que serveixi de res". A més a més, conclogué "el pas que el PP reclama ara tenia un pendent que fregava els límits autoritzats per la llei".
El batle també va anunciar que el Consistori està elaborant una reforma circulatòria d’aquell indret per garantir la fluïdesa i la seguretat del trànsit que veu interromput el seu pas per la ronda. Així mateix, Comas aclarí que "si el traçat del tren fins a Alcúdia es retarda, l’Ajuntament tornarà a plantejar el soterrament".
Reg de ronda
Joan Comas explicà que amb els doblers que inicialment estaven destinats a la construcció del pas inferior s’han realitzat dos projectes. D’una banda, "s’ha abastit una canal que voreja la ronda que permetrà que tots els jardins públics de l’interior puguin regar-se amb aigua no tractada". Per l’altra, s’ha construït la rotonda i el passeig d’accés al poliesportiu.