Ha mort Baltasar Llompart i Cortès, empresari i espeleòleg, compromès amb la llengua, la cultura i el territori de Mallorca

TW
0

Baltasar Llompart i Cortès (1943-2025), pèrit industrial, exdirectiu de l’Obra Cultural Balear i un dels fundadors de l’Speleo club Mallorca (1967) ha mort aquest dimecres, 23 de juliol.

Baltasar Llompart va ser una de les persones que varen fer la segona repetició de sa Fosca juntament amb Miquel Tries.

Llompart va ser empresari en sectors molt diversos i un activista incansable, present a totes les mobilitzacions i molts d’actes en favor de la llengua, la cultura i el país. Com a espeleòleg i excursionista, coneixía perfectament el territori i especialment la Serra de Tramuntana.

Va formar part d’infinitat d’iniciatives culturals, va ser de la comissió gestora de la Universitat Catalana d’Estiu a finals de la dècada dels setanta i també va ser col·laborador habitual de la revista Bajarí i de la revista L’ESTEL.

Referent del muntanyisme illenc, un tros de Mallorca duu el seu nom: el salt d’en Balti.

Primers comiats

La vetla serà el proper dissabte, 26 de juliol, entre les 17.00 i les 19.00 hores, al cementeri de Valldemossa. Les exèquies dissabte, 26 de juliol, a les 19.00 hores i el funeral es farà dimarts, 29 de juliol, a la parròquia de Sant Bartomeu de Valldemossa a les 20.00 hores.

«Patriota de pedra picada»

El president de l’OCB, Antoni Llabrés ha declarat que Baltasar Llompart va ser un «patriota de pedra picada que va estimar Mallorca fins el seu darrer alè».