Espanya comença la seva posada a punt
Palma29/05/10 0:00
La selecció espanyola s'enfronta avui (18.00/La 1) a Innsburck (Àustria) a Aràbia Saudita en el primer dels tres partits amistosos que el combinat estatal disputarà abans de debutar en el Mundial de Sud-àfrica el proper 16 de juny.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Avui, a les 20:40 h, el Canal 33 ens oferirà (si no surt l'esquirol botifler de sempre amb les tisores de la censura) la retransmissió en directe de la final de la Lliga francesa de rugbi entre l'USAP-Perpinyà i l'ASM-Clermont. Es tracta del partit definitiu que brindarà el planxot al guanyador de la lliga 2009-2010 i rellevarà (o revalidarà) l'USAP-Perpinyà, guanyador de la 2008-2009. Demà veurem quin serà el comportament de la premsa esportiva. Recordem que l'USAP-Perpinyà és un equip català (tan català com l'Atlètic de Balears o el Barça) i representa l'antiga capital de Mallorca. Doncs bé, malgrat això, els mijtans de comunicació de casa nostra ens enfloquen, pacients i resistents, exhibicions d'equips forans. Un exemple recent l'hem viscut amb les portades de la premsa esportiva catalana dedicades a la final (totalment aliena pel trofeu i els participants) de la copa del Rei d'Espanya, entre l'Atlètic de Madrid i el Sevilla. Contrastar el tracte que reben, de part dels nostres m. de c., els equips esportius espanyols (pertanyents a la cultura castellana o l'andalusa) amb el menyspreu (vull creure que més per desconeixement que mala fe) que dediquen a un equip ben nostre, és una prova fefaent més de l'anorreament cultural que patim. Front a tot això, cal una actitud decidida i valenta. Demà, la portada del Diari de Balears, de l'AVUI, del Punt i, també, del Diario de Mallorca i altres mitjans dels Països Catalans, haurien d'informar com es mereix del partit d'avui vespre que, a la Catalunya Nord (la Mallorca continental, en paraules de Guillem d'Efak), concentra la màxima atenció esportiva, perquè representa un esdeveniment de màxima audiència. De moment, però, la major part de la nostra premsa ni tan sols no anuncia el partit d'avui! Després ELLS, els mateixos que limiten la geografia de les cultures als territoris de dominis dels estats, són els que ens diuen que no hem de mesclar CULTURA i POLÍTICA. La hipocresia de sempre manté l'oprobi! Contra l'estafa històrica! Contra l'amnèsia imposada! En defensa de la nostra cultura! Endavant USAP! Visca l'esport! Visca Perpinyà! Visca Catalunya! Entre tots i totes ho farem tot! Bartomeu Mestre i Sureda