La cara fosca de la festa blaugrana
Els danys materials registrats a Barcelona per la celebració de la Champions s'acosten als 100.000 euros
Un centenar de persones s'enfrontaren al cordó policial | Foto: Albert Oliv
Els danys materials registrats al centre de Barcelona per la celebració del títol de la Lliga de Campions durant la nit de dimecres a dijous oscil·len entre els 74.000 i els 100.000 euros, segons càlculs provisionals de la Sala, que ha destacat que l'actuació policial, amb 119 detencions, contribuí a reduir les destrosses de mobiliari urbà.
La regidora de Seguretat de Barcelona, Assumpta Escarp, explicà en una roda de premsa que hi hagué devers 500 persones -"una minoria" - que pretengueren aigualir la jornada amb "provocacions i actituds violentes", però remarcà que la festa "s'imposà" gràcies al fet que la resta dels 100.000 ciutadans que sortiren pels carrers de la ciutat s'alegraren pel triomf amb civisme.
Així mateix, destacà que la iniciativa municipal de diversificar els escenaris per celebrar el títol del FC Barcelona havia estat "un èxit", perquè la plaça de Catalunya reuní 15.000 persones, mentre que el Miniestadi n'acollí prop d'11.000 i el Maremàgnum concentrà gairebé 8.000 seguidors blaugranes.
Escarp aplaudí el dispositiu policial dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana amb el perímetre de seguretat organitzat al nucli de la ciutat, respecte del qual assegurà que havia "diluït l'extensió" dels incidents, que foren "menors" que els registrats després de la victòria en la Lliga de Campions de 2006.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- Campanya contra empreses turístiques que col·laboren amb el genocidi del poble palestí
- La CAEB demonitza la protesta pel dret a una vida digna: «El turisme mereix el respecte i la consideració de tothom»
- Aturen un bus turístic a Palma per a denunciar la turistificació i la mercantilització de Mallorca
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.