Pedrosa dóna un recital en MotoGP i s'apropa al liderat de Rossi

En 250cc, Bautista va acabar segon, com Espargaró en 125, per un error en l'última volta

TW
0

El pilot Dani Pedrosa (Fona) va arrodonir amb la seva victòria en la categoria de MotoGP una jornada magnífica per al motociclisme espanyol en la setena prova del Mundial disputada a Montmeló, on el jove Pol Espargaró (Derbi) va acabar segon en 125 cc després del francès vaig donar Meglio (Derbi), mentre que Alvaro Bautista (Aprilia), segon, i Héctor Barberá (Aprilia), tercer, van copar el pòdium de 250cc escortant el guanyador, l'italià Marco Simoncelli (Aprilia).

Pedrosa va posar drets els més de cent mil espectadors presents a Montmeló des del principi, amb una sortida magnífica des de la segona posició de la graella de sortida i, amb un ritme endiablat, va obtenir un ampli avantatge sobre el grup perseguidor liderat per Stoner, que va sortir des de la 'pole'.

Mentre l'espanyol anava en solitari per guanyar la seva segona carrera de la temporada i el seu primer triomf a Montmeló en la màxima categoria després de les que va aconseguir tant en 125cc com en 250cc, l'italià Valentino Rossi en va protagonitzar una esplèndida remuntada després de sortir des del novè lloc.

Rossi, superant rivals tornada a tornada, va necessitar només nou girs per assolir Stoner, amb el qual es va mantenir una bonica lluita pel segon ja que en va acabar guanyant l'heptacampeón del Món, que reté el liderat del Mundial amb 142 punts, set per davant de l'espanyol Pedrosa. L'italià Dovizioso (Fona) va acabar quart mentre que el nord-americà Edwards (Yamaha) va anar cinquè.

Per la seva part, Toni Elías (Ducati), l'únic espanyol al costat de Pedrosa en la categoria regna, després de l'absència per lesió de Jorge Lorenzo (Yamaha), no va poder acabar la carrera després de ser desqualificat pels jutges després que l'espanyol no complís la sanció que li van imposar per avançar-se a la sortida.

En 250cc, Alvaro Bautista va dominar la carrera des que es va encendre el semàfor i va marcar un ritme que només va poder seguir Simoncelli, però va tenir un error en la traçada d'una de les últimes corbes i li va posar en safata el triomf a l'italià Marco Simoncelli (Gilera), que va obtenir la seva segona victòria consecutiva després de la qual va aconseguir la setmana passada a Mugello (Itàlia).

Simoncelli va ser l'únic forà present a la festa espanyola del 250cc ja que Héctor Barberá (Aprilia) va acabar tercer i Alex Debón va firmar una magnífica quarta plaça que confirma el seu bon moment després del seu segon posat a Mugello. El valencià Héctor Faubel (Aprilia) amb el seu vuitè lloc i Julián Simón (KTM), que va acabar dècim, ambdós a la zona de punts, van completar la magnífica actuació espanyola.

Per la seva part, el líder del Mundial, el finlandès Mika Kallio (KTM), no va poder acabar la carrera després d'un problema mecànic i, encara que continua al capdavant amb 106 punts, veu com s'apropa Simoncelli, del qual ara el separen només tres punts, ja que l'italià en té 103, després del seu triomf a Montmeló.

En l'inici de la jornada a Montmeló, en la carrera de 125cc, Pol Espargaró (Derbi) va obrir la gesta espanyola amb el seu segon posat rere el francès Mike vaig donar Meglio (Derbi), en el que va ser el primer dels quatre pòdiums que van aconseguir els pilots espanyols en el Gran Premi de Catalunya, septima prova del Mundial.

Espargaró, que va sortir des de la 'pole', va aconseguir el seu segon pòdium consecutiu després del tercer ja que va aconseguir en el circuit de Mugello però es va quedar a les portes d'un triomf en una carrera marcada per les caigudes, en la que vaig donar Meglio va liderar el doblet de la marca espanyola Derbi i es reafirma com a líder del Mundial de la categoria.

L'espanyol Sergio Gadea (Aprilia), que es va sortir de pista quan restaven quinze tornades per al final després d'un incident amb Nicolás Terol (Aprilia), va aconseguir remuntar fins a la novena posició final mentre que Joan Olivé (Derbi), a falta de tres tornades, i el propi Terol, en la penúltima, van caure quan lluitaven per un pòdium que finalment va completar el campió del Món Gabor Talmacsi (Aprilia).

Per la seva part, l'alemany Stefan Bradl (Aprilia) va acabar quart, per davant de l'italià Simone Corsi (Aprilia), que perd el coliderat del Mundial després de la victòria de Di Meglio. El jove britànic Scott Redding (Aprilia) va acabar sisè, mentre que Steve Bonsey (Aprilia), el més ràpid en el 'warm up' previ, va acabar setè.