Cañellas: «No em sembla bé que es vulgui utilitzar l'esport per fer política»

El conseller del Govern balear assegurà desconèixer la Declaració de San Mamés

TW
0

Mateu Cañellas, conseller d'Esports i Joventut del Govern de les Illes Balears, no es pronuncià ahir obertament sobre la Declaració de San Mamés, signada dissabte per Josep Lluís Carod-Rovira, vicepresident de la Generalitat de Catalunya; Miren Azkarate, consellera de Cultura del Govern basc; i Anxela Bugallo, consellera de Cultura i Esports de la Xunta de Galícia. Ara bé, Cañellas deixà clar que considera inviable el reconeixement internacional de cap altra selecció, que no sigui l'espanyola, per les autoritats esportives internacionals.

«El primer que he de dir és que desconec la Declaració de San Mamés. No hi he tingut accés, però si és per unir i apropar cultures i pobles, hi estic a favor. Ara bé, si és per separar, per rompre utilitzant l'esport... no ho veig bé. No em sembla bé que es vulgui utilitzar l'esport per fer política. La utilització política de l'esport és una perversió», indicà el conseller d'Esports.

Interrogat sobre el possible reconeixement d'altres seleccions que no siguin l'espanyola per competir internacionalment, Cañellas assegurà que la legislació no ho permet. «Veig impossible que el Comitè Olímpic Internacional reconegui un altre comitè olímpic de l'Estat que no sigui l'espanyol. La legislació no ho permet», assenyalà, i insistí en la necessitat que deixi d'emprar-se l'esport com a element diferenciador. «L'esport hauria de ser cohesionador», subratllà Cañellas.