París es confirma com a gran favorita

L'informe de la comissió d'avaluació del COI situa Londres i Madrid per darrere de la capital francesa

TW
0

París és la candidata als Jocs de 2012 més elogiada en l'informe de la Comissió d'Avaluació del COI publicat avui, que també dedica comentaris positius a Madrid i Londres, mentre que es mostra més crítica amb Nova York i, sobretot, amb Moscou.

Encara que el document no inclou puntuacions, el to de les seves conclusions és obertament favorable a París, lleugerament menys entusiasta amb Londres i Madrid, reservat respecte de Nova York i escèptic sobre les possibilitats de Moscou.

La seu dels Jocs s'elegirà el 6 de juliol a Singapur, en votació individual i secreta d'un centenar de membres del COI.

De París, el document publicat subratlla «una excel·lent oferta d'allotjament i un sistema de transport per carretera» i tren «de forta capacitat i de gran qualitat».

El «concepte compacte» de les seus esportives i «una herència important al pla ecològic i social per a París i tota França» són altres aspectes destacats de la capital gal·la. També subratlla l'informe que els atletes han contribuït substancialment al disseny de la vila Olímpica.

Els membres de la Comissió d'Avaluació es van trobar el passat hivern durant la seva visita a les ciutats unes presentacions i uns informes de «molt alta qualitat» a París i Londres. A Madrid i Nova York van ser «d'alta qualitat».

Sobre Madrid els comentaris són també elogiosos en tots els apartats d'importància. «El gran nombre de seus ja existent i les que estan en marxa redueixen els riscs financers i de construcció», indica. El projecte de Madrid n'inclou, segons l'informe del COI, una «ben situada Vila Olímpica» i ofereix tot tipus de garanties econòmiques. «El gran nombre de seus ja existents i les que estan en marxa redueixen els riscs financers i de construcció», afirma.

El document, en canvi, subratlla que Madrid necessitaria utilitzar hotels en ciutats situades a una hora en trens d'alta velocitat per complir els requisits del COI i satisfer les necessitats del públic. Madrid té un sistema de transport per tren i per carretera «d'alta capacitat i qualitat».