Masculinitats cuidadores
En la majoria dels casos, quan els homes assumeixen responsabilitats de cura ho fan a través de la cura dels fills i filles. Aquesta és la via d’entrada, de vegades l’única, de molts homes al món de les cures, però el foment de les masculinitats cuidadores no s’ha de subscriure exclusivament a l’àmbit familiar. La noció de cura ha d’ampliar-se i incloure altres àmbits com ara la cura de les amistats, la comunitat, el medi ambient i l’autocura, la salut i el desenvolupament personal. Els homes, i la societat en general, han d’aprendre que la cura és imprescindible per al sosteniment de la vida. Això és especialment important en el cas dels nens, ja que, si de petits aprenen la importància de cuidar i cuidar-se, estarem contribuint a desenvolupar un tipus de masculinitat allunyada de la competència, la lluita, el sobreesforç, les conductes de risc i poc saludables i la violència. Aquest canvi de perspectiva ha d’estar avalat des de l’educació, en el currículum, però també des de les polítiques públiques i als mitjans de comunicació, visibilitzant models de masculinitat que posin de relleu les cures.
També a Ara
- Rebuig a l’Ironman Mallorca pel «greuge que representa per als residents» i «per l’ús abusiu de les infraestructures públiques»
- Milers de persones omplen a vessar Santa Maria per a cridar ben fort: «Sí a la llengua!»
- Alerta a Campos per un repartidor de begudes amb tatuatges nazis
- El bisbe Taltavull ordena dos nous diaques al servei de la Diòcesi de Mallorca
- Promouen un boicot a Mercadona: «Ens vol vendre les patates de la colonització, fetes per israelians a terres palestines robades»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.