«Les federacions d’associacions de famílies d’alumnat de les illes consideram inacceptable el mercadeig amb l'educació dels nostres fills i filles que han fet amb l’acord PP-VOX per als pressupostos 2025, amb el què el PP assumeix mesures que no estaven al programa amb el què va guanyar les eleccions», així de contundents s'han mostrat els representants de les famílies de l'alumnat.
A més, afegeixen que «Utilitzar l'educació dels nostres fills i filles com a moneda de canvi per aconseguir fites polítiques és creuar una línia vermella molt perillosa. No entrarem al joc de discutir cada una de les mesures que ha exigit VOX, ja que darrere no hi ha cap argumentació pedagògica ni social sobre la que discutir,
Només l'odi a tot el que dugui la paraula 'català'. Diuen que volen poder estudiar en espanyol, però el que volen és NO estudiar en català. Però el dret més important que cal defensar és el dret que té l'alumnat, no les famílies, d’aprendre les dues llengües cooficials per poder ser competents en aquesta comunitat, i el dret a que se li doni totes les eines per integrar-se en la nostra societat. I conèixer el català, encara que alguns no ho vulguin reconèixer, és una de les principals eines de cohesió social i un dret de tots els ciutadans i ciutadanes de les Balears». «Les famílies no han demanat això, la llengua no és cap problema», reblen.
Encara més. Afirmen que «cap de les més de 40.000 famílies de les 305 associacions federades s’ha posat en contacte amb nosaltres per aquest tema. Sí ho han fet per altres temes que les preocupen i que no estan en aquest acord, com les despeses que han de fer cada any, el tancament de centres públics, la falta de places escolars públiques, el transport escolar, la digitalització, la inclusió de l’alumnat amb diversitat funcional o els problemes de conciliació familiar, entre d’altres».
Les associacions de pares i mares d'alumnes lamenten que «pensàvem que no ho tornaríem a viure, però aquest anunci ens retorna als temps foscos de la legislatura Bauzá. On queden les declaracions de la presidenta Prohens de que no permetria que es rompés la convivència per la llengua? que mai la trobarien en la confrontació lingüística? que mantindrien tots els consensos: Estatut, Llei de normalització lingüística i Decret de Mínims?
Però les famílies sabem que l’educació no és només el que reben a les escoles, és imprescindible que visquin en una societat amb uns valors que siguin coherents amb el que estudien a les aules. Per això, ens preocupa molt que incloguin en aquest mercadeig temes que afecten els drets humans, com rebutjar l’acollida de menors immigrants que arriben fugint de la pobresa més extrema i de llocs on perilla la seva vida, o la derogació de la llei de memòria democràtica, per oblidar tot el que va passar durant guerres passades, encara que sense memòria estiguem condemnats a repetir les mateixes errades».
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els forasters sempre han estat els peninsulars, llevat valencians i catalans, idò, foraster era el qui parlava castellà. Els catalans continentals, no han estat mai considerats forasters. Quina pena, haver de fer trampa per a intentar confondre i canviar-ho tot per a que els hi encaixi en el seu xovinisme ultra espanyolista. Una altra cosa diferent és que els balears, independentment dels seu origen i llengua inicial, sense consideracions prèvies haurien de poder i voler reconstruir el país per a fer-lo millor, més habitable i recuperar la nostra llengua pròpia que nos fa i nos identifica com a illencs i alhora nos agermana amb la resta dels Països Catalans.
los catalanes tambien son forasteros
i los catalanistas no representan a los mallorquines
I els forasters no representau als mallorquins
Esta asociación no representa a todos los padres
Recordeu que el Govern Bauzá impulsà un delirant decret de trilingüisme el qual pretenia malmetre i acotar l'ensenyament en català, la nostra llengua pròpia, amb l'excusa d'introduir l'ensenyament en anglès. l'anomenat TIL "Tractament Integral de Llengües", un decret que no només atacava la nostra llengua, sinó que era un malaurat nyarro legal i, de fet, la justícia se'l carregà. Quina pena que dotze anys després hi tornem a ésser en aqueixa mateixa situació i pèrdua inútil de temps. Nosaltres hauríem d'aprendre millor les lliçons per a no repetir situacions déjà-vu. El PP-Vox si que pareix que les aprenen... i hi tornen. Diguem-los prou !