Què implicarà la nova llei de Polígons?

TW
0

Actualment, a les Illes Balears hi ha 53 polígons amb un total de 6.163 empreses, on hi fan feina 53.830 persones. 

Aquestes són les principals mesures que inclou la nova llei:

  • La creació de les Entitats de Gestió i Modernització (EGM), perquè els polígons s'administrin d'una forma organitzada i professional. Això millorarà el manteniment d’aquests i optimitzarà l'atenció a les necessitats de les empreses. La llei afavorirà que les EGM i les empreses desenvolupin projectes amb interès públic.
  • Establir un sistema de col·laboració publicoprivada, amb les Entitats de Gestió i Modernització Col·laboratives (EGMC). S'impulsaran convenis col·laboratius, de caràcter voluntari, entre els ajuntaments i les EGM, per impulsar el desenvolupament de les àrees industrials.
  • Promoure sistemes de qualitat per impulsar la competitivitat de les àrees. S'implementaran de manera progressiva per aconseguir la modernització i evolució de les infraestructures, els equipaments, els serveis i la gestió.
  • Desenvolupar el Pla Autonòmic per a la Competitivitat dels Polígons Industrials, en el qual s'establiran els eixos principals d'actuació que rebran finançament per part de la Conselleria competent.
  • Crear el Sistema d'Informació Integrada, mitjançant el qual es podrà accedir a totes les dades de les àrees industrials, la qual cosa afavorirà les sinergies. També es crea el Registre d’EGM al qual es podrà accedir a través del Sistema d'Informació Integrada.