La CAEB qualifica «d'imposició» la pujada del salari mínim i critica que «no hi hagi hagut diàleg social»
La Confederació d'Associacions Empresarials de les Balears (CAEB) ha assenyalat que la pujada del 5% del salari mínim interprofessional (SMI) és una «imposició» i ha retret al Govern espanyol que «no hi ha hagut diàleg social».
Així s'ha expressat la presidenta de la CAEB, Carmen Planas, en ser preguntada per una valoració de la mesura adoptada aquest divendres per l'Executiu estatal, amb l'acord dels sindicats UGT i CC.OO., abans d'assistir a l'acte de presa de possessió del nou delegat del Govern, Alfonso Rodríguez.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Imposició són els preus dels queviures bàsics, dels habitatges, dels combustibles i de l'energia. Imposició és haver de pagar per poder viure, per poder satisfer les necessitats humanes. Imposició és aquest sistema assassí que mercadeja amb les vides de les persones. Imposició, i tu m'ho preguntes, ets tu, capitalisme.
Com se sentiria aquesta senyora tan fina i elegant, si hagués de treballar set, vuit, o més hores al dia, cobrant un sou no li basta per pagar les seves despeses domèstiques, vestir i alimentar als seus fills i pagar un habitatge? Els treballadors no son màquines, i si volem tenir gent empleada perque la nostra empresa sigui operativa i eficient, hem de pagar un sou digne als nostres empleats i tractar- los amb respecte. I si no volem gastar ni una part dels nostres guanys en els seus sous, sempre hi som a temps de treballar tots sols i fer- ho tot noltros. Estic d'acord en que si un empleat és gandul, o tracta malament als clients, o continuament falta al treball, o és problemàtic amb noltros i els companys, que se li faci un expedient i se l'acomiadi. Però a la gent complidora i eficient, que fa que la nostra empresa tengui beneficis, se l'ha de cuidar i procurar que no passi calamitats. Avui en dia, l'esclavitud està prohibida, i l'explotació laboral , també.
Sra. Planas, no li cau la cara de vergonya? La gent com vosté valdría més que fes mutis antes de ficar la pota. Els seus beneficis millonaris no es veuran disminuits ni un € amb una pujada de sou tan ronyosa. No es queixi, idò. Un poquet de empatia vers els més dèbils, senyora millonaria.
NO conec cap treballador que no necessiti fer hores EXTRES per treure sa feina que se li encomana. No teniu mesura. Exigiu més del que donau...Vos ho podrieu replantetjar.
En canvi això de no contractar suficient gent als hotels, amb 30.000 aturats a les llistes del soib, i excusar-se en què no hi ha ma d'obra, per forçar a la gent a fer més hores extres i camuflar sous míssers i explotació encoberta, no és imposició, veritat?