El Govern rebaixa al 0,8% el creixement d’Espanya
L’Executiu de Zapatero havia previst inicialment un PIB de l’1,3%
La caiguda de la demanda interna va provocar l'estancament de l'economia espanyola en el tercer trimestre, en un context marcat per la crisi de l'euro i l'empitjorament de les perspectives per a la resta de l'any. Això ha duit el Govern central a rebaixar al 0,8% la seva expectativa de creixement per a 2011.
Davant l'1,3% inicialment previst, el secretari d'estat d'Economia, José Manuel Campa, veu ara més probable que l'avenç del PIB quedi al voltant del 0,8%, d'acord amb el 0,7% previst per la Comissió Europea, que, a més a més, espera que l'economia espanyola es contregui una dècima el darrer trimestre de l'any.
La retallada de la despesa pública, el nul consum privat i el major deteriorament del sector de la construcció són els factors que han contribuït a la paralització econòmica en el tercer trimestre, fet que el Govern atribueix a l'escenari d'incertesa internacional. Les dades publicades ahir per l'INE confirmen que el PIB s'estancà entre juliol i setembre.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
- Reclamen al Consell que activi amb urgència les ajudes a les colles de gegants: «Ja n’hi ha prou de folkloritzar la cultura»
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Y a vosotro que más os da si soys pancatalanistas, solo tendrias que estar preocupados por CIU y ERC.