Els hotelers volen sensibilitat amb els municipis turístics
Maria Salom i Mateu Isern afirmen en les I Jornades de municipalitat i turisme que el sector públic i el privat han de treballar junts
La Federació Hotelera de Mallorca (FEHM) va reclamar ahir al Govern i a la resta d'institucions més sensibilitat amb els municipis turístics, "que obvien en les seves legislacions, i en algunes ocasions en la seva gestió, la importància d'aquests municipis. Ara és el moment de prendre'n consciència i que en el marc de la nova llei general turística se'ls doni la importància que els correspon, amb obligacions ampliades i amb prestacions que afegeixin valor", va puntualitzar, en la intervenció en les I Jornades de municipalitat i turisme, la gerent de la FEHM, Immaculada de Benito.
Prèviament, la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Salom, va posar de manifest en l'acte inaugural la situació "ruïnosa d'unes institucions, en termes de suspensió de pagaments en molts casos, per la qual cosa la nostra gestió està enfocada a l'austeritat, a evitar duplicitats, despeses innecessàries. Crec que avui, més que mai, no és el moment de la intel·ligència, la innovació i el sentit comú".
Subvencions
Per completar aquest missatge, Salom va afirmar que "s'han acabat les èpoques de les subvencioni, més enllà de les necessitats socials, i de certes alegries promocionals i de costoses infraestructures, encara que estiguin enfocades al turisme". El batle de Palma, Mateu Isern, que va clausurar la jornada, va coincidir amb els temps difícils que es viuen, però va deixar clar que cal apostar per la marca de Palma els 365 dies de l'any i crear productes turístics desestacionalitzadors. Salom, prèviament, també havia incidit en polítiques per allargar la temporada, però per a això és vital "que el sector públic i privat treballin conjuntament", va assenyalar. La FEHM assenyala que el Fons de Cooperació Local és insuficient, la qual cosa repercuteix en la promoció turística de les administracions locals, en el finançament municipal i en les competències turístiques dels municipis.
Col·laboració
Els ajuntaments turístics, entre els quals es troben Alcúdia, Felanitx i Sóller, manifestaren ahir en la jornada els problemes pels quals travessen per executar la política de promoció turística per problemes pressupostaris a causa de la crisi. Per això, van apostar per incentivar al màxim la col·laboració en aquesta matèria entre els municipis turístics per aconseguir el major impacte possible des del punt de vista promocional. El gerent de l'Agència de Turisme de les Balears, Marcial Rodríguez, va qualificar aquesta estratègia de "màrqueting in house", dins del procés d'austeritat pressupostària i manca de recursos.
També a Illes Balears
- Denuncien la relació entre la turistificació de les Illes Balears i la pèrdua d’ús social del català a l'arxipèlag
- Sóller: Un metge malmena una pacient catalanoparlant i li diu que com que ha vengut de fora, no està obligat a entendre-la
- El jurista Lluís Segura analitza la sentència del TC: «És una mala notícia per a la protecció dels drets lingüístics»
- «A nosaltres també ens agrada insultar la policia quan bevem una mica de més. Tot el suport a Catalina Soler»
- Un oficial de la policia local acusa la batlessa de Felanitx d'amenaçar-lo, fer-li «gestos obscens» i dir-li vàries vegades «jódete»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.