Els perits culpen els tècnics de l'accident d'Spanair
L'informe indica que “el personal no va identificar la causa de l'avaria i donà incorrectament el vistiplau a l'avió”
Imatge de l'estat en què quedà un tros de l'avió després de l'accident | Foto: Efe - Arxiu
L'informe pericial de l'òrgan col·legial designat pel jutge Javier Pérez, que investiga l'accident de l'avió de Spanair del 20 d'agost de 2008, exposa en una de les conclusions que "el personal no va identificar la causa de l'avaria i va donar incorrectament per bo l'estat de l'avió". Així, a les 14.23 hores s'autoritzà el vol JK5022, que s'estavellà dos minuts més tard. Així consta a l'informe pericial de la comissió judicial formada per vuit experts nomenats pel magistrat instructor. L'escrit serà ratificat la setmana que ve durant quatre dies. Poc abans de caure, l'aeronau va haver de tornar a l'hangar després d'un primer intent d'enlairament, atès que es detectà un problema al calefactor de la sonda de temperatura (RAT). Un dels mecànics de la companyia consultà el Manual d'Equipament Mínims (MEL) de Boeing i va desactivar el sensor del calefactor del RAT.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
- Reclamen al Consell que activi amb urgència les ajudes a les colles de gegants: «Ja n’hi ha prou de folkloritzar la cultura»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.