Els preus de la benzina i el gasoil cauen fins a un 4%
Els descensos es produeixen després d'assolir màxims històrics. Tanmateix, encara són més cars que fa un any
Els preus de la benzina i del gasoil han experimentat, durant l'última setmana, descensos de fins al 4% i s'han situat en nivells previs a la Setmana Santa, segons dades del Butlletí Petrolier de la Unió Europea. A més, aquestes caigudes es produeixen després que la benzina hagi registrat cinc setmanes consecutives de màxims històrics i que el gasoil hagi acumulat gairebé tres mesos de nivells inèdits des de 2008.
El litre de benzina s'ha situat en 1,346 euros, un 2,5% menys que la setmana passada, quan va arribar al rècord històric d'1,381 euros el litre, de manera que torna als nivells anteriors a la segona setmana d'abril. Malgrat aquesta caiguda, la benzina acumula un encariment del 7%, des de començament d'any, i del 13%, respecte de la mateixa setmana de 2010. Així, omplir un dipòsit mitjà de 55 litres costa ara 74 euros, davant dels 64,9 euros de fa un any.
Pel que fa al litre de gasoil, aquesta setmana ha registrat un abaratiment del 4%, fins als 1,241 euros, i se situa en nivells similars a la darrera setmana de febrer. Fa una setmana, aquest combustible marcava un preu d'1,294 euros el litre, el més gran des de final de 2008. En aquest escenari, omplir un dipòsit mitjà de gasoil té un cost de 68,2 euros, enfront dels 60,2 euros de fa un any. A més, aquest carburant costa un 4,5% més que a principi d'any i un 13% més que durant la mateixa setmana del 2010.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.