L'OCDE empitjora la previsió de recuperació de l'economia espanyola
La reducció d'aquest índex, que mesura les perspectives de creixement a partir de l'anàlisi de diversos indicadors
L'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) va reduir ahir nou centèsimes les perspectives de recuperació de l'economia espanyola el març passat, quan l'indicador compost mensual es va situar en 102,24 punts. La reducció d'aquest índex, que mesura les perspectives de creixement a partir de l'anàlisi de diversos indicadors, va ser de nou centèsimes respecte de febrer, però d'1,03 punts si es compara amb el d'un any abans.
El retrocés de l'indicador espanyol contrasta amb l'augment del de la zona euro, que avançà prop de 5 dècimes en comparació amb l'abril de 2010, i del registrat en el conjunt dels països de l'OCDE, que millorà 1,46 punts, assenyalà l'organització en un comunicat. L'indicador espanyol no ha deixat de deteriorar-se en un any, amb l'única excepció de desembre passat, quan es mantingué estable respecte de novembre en 102,4 punts.
L'OCDE indicà, a més, que els senyals d'expansió econòmica continuen als Estats Units, Canadà i en economies emergents, com la Xina i Rússia, mentre que va notar una "certa divergència" amb els països de la Unió Europea, excepte Alemanya, on es detecten signes d'alentiment. L'indicador va pujar 1,5 dècimes fins a 103,17 punts en el conjunt dels països de l'OCDE.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Totes les mesures preses pels governs lliberals no fan més que intensificar la crisi i el govern lliberal espanyol del PSOE no és l'excepció. Amb rescat o sense, allò que preveuen els economistes lliberals és el manteniment de la desocupació durant anys, fins i tot amb un creixement del 2% (ara estam en el 0,2%). És l'hora de posar l'accent en les necessitats de la gent mitnjançant el repartiment del treball existent i la riquesa: congelar salaris, incrementar la desocupació i privatitzar i externalitzar béns públics ens `condueixen a 15 anys més de crisi.