2011 serà molt costa amunt
L'any nou comença amb la pujada d'una sèrie de serveis bàsics, cosa que obligarà els ciutadans a fer bé els comptes
L'any 2011 començarà amb mal peu per als ciutadans, que hauran d'afrontar increments de preu en productes i serveis bàsics com la llum, el corrent elèctric i el transport, alhora que veuran retallats beneficis com la desgravació per habitatge, el xec bebè i l'ajuda de 426 euros per a desocupats sense prestacions. La factura energètica de les llars i les pime acollides a tarifes regulades de llum i gas s'encarirà de manera considerable a començament de l'any. Així, la llum pujarà una mitjana del 9,8%, i el gas natural s'encarirà un 3,9%.
Tot això suposa que per a un usuari mitjà que faci servir el gas per tenir aigua calenta i calefacció i pagui un rebut elèctric sense discriminació horària tendrà el sobrecost serà de 4,86 euros al mes i de 58,32 a l'any, un import que l'organització de consumidors Facua estima en més de 81 euros només per a corrent. La bombona de butà, que encara utilitzen 8 milions de llars en tot l'Estat passarà a valer 13,19 euros, un 3,13% més que a final de 2010 i 2,5 euros més que a les acaballes de 2009.
També els conductors afrontaran la costa de gener amb el litre de benzina de 95 octans gairebé en 1,24 euros de mitjana -xifra que en frega el màxim històric- i un 13% més car que a principi de 2010, i amb el litre de dièsel a 1,16 euros, un 18% més. Així, omplir el dipòsit d'un cotxe amb capacitat per a 55 litres de benzina són prop de 68 euros i el "ple" de gasoil d'automoció, gairebé 64, 8 i 6 euros més, respectivament. Quant a l'avió, la taxa aeroportuària pujarà una mitjana del 3,9% en el conjunt dels 47 aeròdroms de l'Estat, si bé n'hi haurà 33 on baixarà. Enviar una carta també serà més car, concretament entre un 3 i un 11% en el cas de les trameses estatals i entre un 1,6 i un 2,6% en el de les internacionals. En el terreny fiscal, l'IRPF augmentarà per a les rendes més altes, amb dos nous trams que faran pujar aquest impost per a 100.000 usuaris amb guanys per sobre dels 120.000 euros a l'any.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Amb un estat independent, els ciutadans de Catalunya, País Valencià i Balears tendriem un nivell de vida més alt. Però amb els espanyuelos pareix que tiram cap a Àfrica. Encara ens treuran d'Europa.
Molt bé, molt bé. Molt adequada la retallada d'ajuts socials tenint en compta que el govern és d'esquerres. Quina colla d'inútils mediocres tenim al poder. Si això és democràcia, valla caca!
Suportarem aquesta crisi fins el 2017. Ho diuen els economistes, però també ells s'equivoquen... massa vegades.
Revolució!... però serà el dia que facin pagar per seure al sofà