La retallada arriba a Irlanda
El pla d'ajust que presentà ahir el Govern preveu eliminar 3.000 milions d'€ en prestacions socials, l'estalvi de 1.200 milions amb l'eliminació de 24.750 llocs de funcionaris i la pujada d'impostos
El primer ministre irlandès confia que les mesures ajudin a recuperar el crèdit dels inversors | Foto: Reuters - Stringer. Reuters
El Govern irlandès va presentar ahir el seu pla d'ajust per als pròxims quatre anys, que preveu retallades de 3.000 milions d'euros en prestacions socials, l'estalvi de 1.200 milions amb l'eliminació de 24.750 llocs de funcionaris i la pujada generalitzada d'impostos. Amb aquestes mesures i altres que s'aniran afegint, l'Executiu de Dublín, pendent del rescat de la seva economia, confia poder reduir el dèficit públic fins al 9,1% del Producte Interior Brut el 2011, després d'arribar enguany al 32% com a conseqüència dels 35.000 milions d'euros injectats en el sector bancari.
Els seus objectius es basen en anàlisis moderadament optimistes sobre les perspectives de la seva economia, ja que calcula que creixerà un 2,75% de mitjana fins a 2014, la qual cosa contradiu, de moment, l'opinió dels mercats.
I és que ahir l'agència Estandard & Poor's va rebaixar la qualificació del deute irlandès a llarg termini des de la categoria "AA-" a "A" amb perspectiva negativa, ja que considera que Irlanda haurà d'accedir a un rescat financer per a la seva banca major del previst.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
- Reclamen al Consell que activi amb urgència les ajudes a les colles de gegants: «Ja n’hi ha prou de folkloritzar la cultura»
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No seria millor dir "apujar els imposts"?
L'error va ser fer la zona euro i la moneda unificada sense una política financera i fiscal comunes, i sense una política pressupostària unificada. La UE no són els EUA, no tenen una autèntica unitat política, és una confederació d'estats sobirans on cadascú va a la seva. Per altra banda, mentre l'euro no es devaluï arribant, com a mínim, a la paritat amb el dòlar, els atacs a les economies europees no cessaran. Alerta amb Bèlgica, Holanda, Dinamarca i Àustria, tot i que totes les mirades estan posades en Portugal, Itàlia i l'estat espanyol.
Fou un error incloure primer Grècia a la UE. Fou un error incloure Irlanda a la UE. Fou un error incloure Portugal a la UE. Fou un error incloure Alemanya del Est dins la UE. Portugal ès per jo, la Betica, Lusitania i Galleacia dels Romans, o sigui la mitat occidental de la península ibèrica, traçant una línia vertical an el mapa des de aproximadament Marbella (inclosa dins Portugal) i els Picos de Europa (Torre Cerredo). Galeacia inclouria el territori a el nord del riu Douro o Duero.
Rescaten als que han provocat la crisi (els bancs i empresaris del totxo), a conseqüencia de les receptes dels experts del propi BCE i FMI que mereixen ser empresonats. Però la majoria d' irlandesos a més de no veure ni un euro patiran més atur, menys salaris, menys pensions, menys drets, menys sobirania