El volcà ja ha deixat 1.500 milions de pèrdues
El tancament de part de l'espai aeri europeu arran del nigul de cendres volcàniques, des de dijous passat, ha fet que les aerolínies posin el crit al cel, després de cinc dies gairebé sense operar. També un informe indica que en aquestes jornades s'ha baixat la productivitat
El tancament de l'espai aeri europeu a causa del núvol de cendra procedent d'un volcà islandès "no suposarà un impacte econòmic seriós", encara que les pèrdues derivades del descens de la productivitat ascendiran a 1.500 milions d'euros, segons un informe del Royal Bank of Scotland (RBS). Conforme a aquest estudi, donat a conèixer ahir, l'impacte econòmic serà "insignificant", comparat amb la crisi financera mundial. Mentre les companyies aèries s'esforcen per fer front a les substancials pèrdues provocades per l'erupció del volcà islandès, els experts creuen que l'impacte global d'aquesta situació es veurà minimitzat perquè altres mitjans de transport reemplaçaran l'avió.
RBS considera que el major cost de productivitat que caldrà afrontar serà el derivat de l'absència dels treballadors que no poden tornar als seus llocs de feina a causa del nigul de cendra. La firma estima que dels set milions de persones que no poden retornar a les seves llars, dos milions haurien d'estar de tornada per reincorporar-se a les seves ocupacions, la qual cosa suposa un cost econòmic de 1.500 milions d'euros. Per part seva, l'equip d'investigació de la financera UBS va estimar que British Airways, Lufthansa, Iberia, Air Finland, EasyJet i Ryanair seran les companyies aèries europees més perjudicades, amb pèrdues conjuntes que oscil·len entre els 120 i els 140 milions d'euros diaris. De fet, la cotització borsària de les aerolínies europees també s'ha vist afectada, amb caigudes per sobre de l'1,4% registrades ahir.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- ‘Microcosmos mironià vs. microcosmos lul·lià’, de Montserrat Farràs, analitza les semblances entre dos genis
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Einstein, estic totalment d'acord amb tu, però hi ha un gran obstacle; ELS POLÍTICS: Senyors i senyores que prenen decisions ilògiques sense cap objectiu a mig o llarg plaç que no sigui l'augment del seu patrimoni. Aquesta és la definició de polític.
@Carracuca. Quines investigacions s'han de dur a terme per apagar volcans? I per aturar terratrèmols, maremots i tsunamis? I per desviar meteorits o anul·lar els forats negres?
No podem barallar-nos amb un volcà, però podem prevenir les catàstrofes naturals amb més doblers per a la investigació i menys per al futbol, menys per al golf del senyor d'Air Berlin, menys per a la Fòrmula i el Tenis i menys doblers per a comprar palacetes.
...Sea como sea, es conveniente que Govern y sector turístico tomen nota de lo ocurrido para prevenir casos semejantes, sea cual sea la causa, que puedan producirse en el futuro...(s.verd en DM), I com es ferá aixó? negociar amb manitú, deu y buda...?