L'aerolínia fruit de la fusió Iberia-British s'enlairarà a final d'any
La companyia resultant serà International Airlines i serà la cinquena del món
Iberia i British Airways (BA) van posar ahir el segell, de manera definitiva, a la seva fusió en un nova companyia, que adoptarà el nom d'International Airlines Group. Serà un any i nou mesos després que les dues aerolínies iniciassin les negociacions, i dues setmanes més tard del que estava previst. Així, la nova companyia aixecarà el vol una vegada que l'operació s'executi, fet que està fixat per a finals d'enguany. L'arribada a la presidència d'Iberia d'Antonio Vázquez, un home amb experiència en aquest tipus de negociacions després del seu pas per Altadis, ha donat els seus fruits i ha propiciat l'impuls que faltava a l'operació, encara que amb retard en el calendari anunciat.
Precisament, la companyia fusionada tindrà com a president Antonio Vázquez, mentre que Willie Walsh en serà el conseller delegat i l'actual president de BA, Martin Broughton, ocuparà el lloc de vicepresident. La seu social de la companyia, que tindrà com a accionistes els actuals d'Iberia i de British, serà a Madrid, mentre que la financera i operativa s'ubicarà a Londres, si bé, culminada la fusió, tindrà la seu a l'Estat espanyol amb fins fiscals. El consell d'administració estarà format per 14 membres; cada una de les parts n'ha elegit set.
El nou hòlding serà el tercer grup aeri a Europa per volum d'ingressos, amb una facturació aproximada de 15.000 milions d'euros, i la cinquena aerolínia del món després d'Air France-KLM, Lufthansa, Delta Airlines i American Airlines. Disposarà d'una flota de 408 avions i volarà a 200 destinacions del món, encara que ambdues aerolínies mantindran les seves marques. L'execució de la fusió haurà de ser aprovada pels accionistes respectius i per les autoritats aeronàutiques del Regne Unit i de l'Estat espanyol, a més de pels organismes de competència, incloses les comissions europees. Segons allò que s'acordà en l'equació de canvi pactada, Iberia controlarà el 45% de la nova societat, davant el 55% de BA.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.