Quatre low cost, en el punt de mira
Cort es querellarà contra quatre aerolínies si no volen eliminar les taxes per dur l'equipatge o per pagar amb targeta de crèdit, clàusules “abusives” pels consumidors
L’Ajuntament de Palma es posarà en contacte amb els responsables de quatre companyies aèries de baix cost que operen a les Balears per negociar la supressió de tres clàusules "abusives" per als consumidors. Si no s’anul·len, Cort demandarà als jutjats les aerolínies. La iniciativa surt d’un informe elaborat per l’Institut Municipal de Protecció del Consumidor en el qual s’informa de tres clàusules considerades "nul·les per abusives o deslleials" en les condicions generals de contractació de quatre aerolínies low cost, segons explicà ahir la tinent de batle de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum, Joana Maria Borràs. Un dels punts es refereix al cobrament d’un suplement pel fet de dur l’equipatge, que encareix la tarifa del passatge oferta inicialment al consumidor i que "la Llei de navegació aèria ja inclou en les obligacions" de les companyies, assenyalà Borràs.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
- Reclamen al Consell que activi amb urgència les ajudes a les colles de gegants: «Ja n’hi ha prou de folkloritzar la cultura»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Per què no parlen clar i dien els noms de les aerolínees? Que s'hagi de pagar un plus per dur equipatge (facturat) no me pareix abusiu, però si que ho és quan te trobes al final del procés de compra (a través d'una web) i te'n duus la sorpresa de que per pagar has de pagar una taxa! (que varia segons el tipus de targeta emprada, però sempre pagues una taxa extra). Provau-ho amb Clickair, per exemple.
¿I no seria millor informar an el consumidor sobre els preus que poden aplicar i els servicis que poden oferir? Tots aquests problemas surten per la mentalitat del consumidor o client. Una companyia de bax cost no ha de tenir la possibilitat de oferir i cobrar suplements. Si el equipaje permès ès de cinc kilos i de tal volum, la companyia de bax cost no podrà admetre tal passajer, que vagi amb una altra de servicis superiors. Tot se tracta de definir las categorias.
Air Berlin?