El Govern reclama a Madrid el retorn dels bous de Costitx
El Govern ha reclamat al Museu Arqueològic Nacional espanyol, després de la dimissió de la directora general de Belles arts del Ministeri de Cultura, María Dolores Jiménez-Blanco, que retorni a les Illes els bous de Costitx, en considerar que «es tracta d'un símbol d'identitat» de l'arxipèlag.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I a sobre de robar de per tot i d'apuntar-se com impostos recaptats al seu territori el que s'ha pagat per tot l'estat espanyol, com IRPF de pensionistes, funcionaris estatals, militars i cosos policials, així com d'impostos pagats per empreses amb seu social allà, també se despengen amb la mentida de que ells son la locomotora econòmica, que estira a tot l'estat espanyol. I hem d'aguantar aquest espoli i aquest menyspreu i aquesta prepotència, només per tenir una capital sense mar, ni riu navegable, ni res de valor, pel capritxo d'un rei al que li agradava caçar!
Sí, Madrid és l´espoli personificat, des de fa segles.. És en el seu adn, un depredador/paràsit per tot arreu on han passat.. Bous de Costitx, però també la Dama d´Elx, i un llarg etcètera. El Madrid que recolzà el retorn de les peces de la Franja, ara voldrà tornar les peces que té en custodia al seu lloc originari ? Ho dubt. Madrid sempre ha volgut la llei borbònica de l´embut. Però està molt bé que nosaltres les reclamem, amb insistència !
També tenen la cimera del rei Martí l'Humà i l'espasa del Rei En Jaume. I què punyetes fan tots aquests tresors històrics en poder dels madrilenys, que a sobre diuen que no existim?