Cultura presenta 'El incongruente', l'obra guanyadora del Premi Ciutat de Palma 2018 de Còmic
El Casal Solleric ha acollit aquest dimecres la presentació de 'El Incongruente', l'obra guanyadora del premi Ciutat de Palma 2018 de Còmic, de Rocío Gómez Mazuecos i editada per Dolmen. Es tracta d'una adaptació de la novel·la de Ramón Gómez de la Serna i forma un volum de 130 pàgines, segons ha explicat l'Ajuntament en una nota de premsa.
Des de Cort han destacat que la tècnica emprada en l'obra -gravat calcogràfic, amb aiguatinta i aiguafort- va suposar per a l'autora tres anys de treball, amb un llarg procés artesanal. La retolació està feta a mà, i el llibre inclou una carta manuscrita que l'autora va haver d'escriure inversament en la planxa de gravat. Per a fer realitat el projecte, s'han hagut de crear 350 plaques utilitzant àcids i vernissos.
Gómez Mazuecos ha explicat que aquestes tècniques «eren les que més s'adequaven a l'obra original de Gómez de la Serna, ja que recreen l'efecte oníric, fantasmagòric, una profunditat que no s'aconsegueix amb altres tècniques».
La coordinadora general de Cultura de l'Ajuntament de Palma, Francisca Niell, ha felicitat la premiada per la gran qualitat de l'obra, i el seu «compromís amb la creació d'una obra tan complexa». Igualment, ha agraït l'edició a càrrec de Dolmen Editorial i el paper del Clúster de Còmic de Mallorca.
Per part seva, el representant de Dolmen, Vicente García, ha avançat la possibilitat de traduir l'obra a diferents idiomes. Rocío Gómez Mazuecos, com a guanyadora de l'edició 2018, és jurat del Premi Ciutat de Palma 2019, que aviat triarà l'obra guanyadora d'aquest any.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Primer comiat a Manel Domènech
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els Premis Ciutat de Palma de Còmic haurien de promoure el còmic en català. Com és possible que a les bases no hi hagi la mateixa exigència lingüística que figura a la resta dels Ciutat de Palma?
Un premi Ciutat de Palma en foraster?