La Filmoteca de Catalunya projecte el documental 'Samper, el ritme amnèsic'
La Filmoteca de Catalunya ha projectat aquest dijous el documental 'Samper, el ritme amnèsic', dirigit per la mallorquina Victòria Morell que reivindica la figura del músic i compositor mallorquí Baltasar Samper, segons ha informat la conselleria de Cultura, Participació i Esports.
En la presentació han participat la consellera de Cultura, Participació i Esports, Fanny Tur, juntament amb la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Maria Àngela Vilallonga, el director de la Filmoteca, Esteve Riambau, el director general, Joan Lluís Espinós, la directora del documental, Victòria Morell i el musicòleg i responsable documental, Amadeu Corbera. A més, s'han interpretat tres cançons de Baltasar Samper a càrrec de Susanna Puig i Guillem Martí.
El documental reviu la figura de Samper, músic republicà que es va haver d'exiliar pel franquisme. El músic i compositor mallorquí Baltasar Samper (Palma, 1888 - Ciutat de Mèxic, 1966), un estudiós de la música popular, és el protagonista d'aquesta pel·lícula que descobreix el buit cultural que va provocar la Guerra Civil espanyola i l'exili posterior.
La cinta és una coproducció entre la productora Cinètica i la radiotelevisió pública de les Illes Balears IB3 i, segons ha recordat la cartera dirigida per Fanny*Tur, el Govern va acordar realitzar 5 projeccions del documental a través del suport de l'Institut d'Estudis Baleàrics.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.