L’IEB participa a la Fira del llibre de Frankfurt per promocionar la literatura catalana
La Conselleria de Cultura, Participació i Esports, a través de l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), ha participat a la Fira del llibre de Frankfurt per crear sinergies de treball entre les diferents propostes de la literatura de les Balears amb agents literaris internacionals, per fer efectiva la seva traducció.
En aquesta edició, l'IEB ha compartit espai i estand amb l'Institut Ramon Llull (del qual és delegació a les Balears), el País Valencià, i Catalunya per promocionar i fomentar la literatura en català. L'estand de l'IEB ha estat decorat amb il·lustracions d'artistes balears i una gran part de les sol·licituds vinculades als autors de les Illes han estat de còmic i il·lustració.
El tècnic de l'IEB, Antoni Planas, ha estat l'encarregat de dur a terme aquestes reunions, que han arribat a unes cinquanta en aquests dies de fira. L'editorial de Polònia Scream s'ha interessat a traduir i publicar el segon volum de 'Monika', de Guillem March, i també 'Laura', del mateix autor. A més, una editorial argentina s'ha mostrat interessada a publicar algun llibre de Max.
També s'han tancat les negociacions iniciades fa un any per la publicació de còmics de Francesc Grimalt, Tomeu Piña i un projecte d'il·lustració de Maria Cuadrado. La literatura illenca ha arribat més enllà i editorials internacionals com la uruguaiana Més Pimineta volen publicar alguns llibres il·lustrats de poetes clàssics mallorquins.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- Campanya contra empreses turístiques que col·laboren amb el genocidi del poble palestí
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Aturen un bus turístic a Palma per a denunciar la turistificació i la mercantilització de Mallorca
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.