Inicien una recollida de firmes a Burgos perquè el català «es parli únicament a casa»
Un usuari de Twitter ha posat el crit al cel quan, mentre passejava pels carrers de la ciutat de Burgos, s?ha trobat una campanya de recollida de firmes contra la immersió lingüística arreu dels territoris de parla catalana.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No entenc res... El català és un idioma tan espanyol com el castellà, galleg o basc... estan ben pirats aquets burgalesos, com deia el meu estimat Obelix
I l´alemany? I el francès? I l´anglès? Això vol dir que NO VOLEN TURISME?
Qui ens acusa de supremacistes? Justament els qui ho són.
I qui punyetes es un individu de Burgos per venir a dir-me en que he de parlar? Que fa aixo nomes vol homogeneitzar el nivell cultural al seu , es a dir , a res.
Això recorda lo del Tractat dels Pirineus (novembre de 1659) i el Decret de Nova Planta (septembre de 1714), a on els Borbòns de "torn" en quella época (Felip IV i Felip V respectivament), van prohibir ensenyar i parlar en català en public a tots els territoris de parla catalana reduin-lo no més al ambit purament familiar (com els apestats per la lepra o la peste). Per sort la monarquía actuàl no es absolutista i això no passarà, pero algùns dels seus "vasallos" ja començan a remenar la cùa. Vorèm que diu la dreta més dura d´aquet pais i la premsa afín.
I als de Burgos que els importa, el que facem a les Illes Balears? Encara els haurem s'ensenyar a comportar-se, i a no sentir-se superiors als que els mantenem.
Parla castella no te importancie, lo mes tirat del mon parle castella
Però si a l´extranger s´hi pot parlar...!
Nosaltres podríem fer una recollida de signatures perquè el castellà no s'imposi ni es parli més fora dels límits territorials de les Castelles. Els castellà és la llengua constitutiva de les Castelles però no pas de la resta de nacions de l'estat espanyol.