Es publiquen els abusos a internes i el robatori de nins als reformatoris franquistes
Els reformatoris religiosos franquistes seran aquest divendres els protagonistes de l'agenda cultural dels ciutadans de Palma. El llibre 'Las desterradas hijas de Eva', de l'autora Consuelo García del Cid, es presenta al públic aquest divendres 10 de juliol a Palma. El llibre tracta, com ja hem dit, un tema ben espinós i cru de la història i del passat de l'Estat espanyol durant la repressió franquista: les penúries que hagueren de sofrir moltes dones que van ser internades a reformatoris, moltes vegades per la seva condició política. Consuelo García Cid, exposarà als assistents a la presentació quin era el dia a dia d'aquestes dones; que massa sovint patien abusos, maltractaments físics, explotació laboral, humiliacions i, fins i tot, el robatori dels seus propis fills.
A la presentació també intervendrà la presidenta de Memòria de Mallorca, Maria Antònia Oliver, i la investigadora Verònica Riutort. Consuelo García del Cid és escriptora, investigadora i directora de la publicació digital 'Tenemos la palabra' i per primera vegada destapa aquesta incòmoda veritat històrica en el seu llibre 'Las desterradas hijas de Eva'. La presentació serà aquest divendres dia 10 de juliol a les 20 h a l'Ateneu Llibertari Estel Negre (Joan Alcover, 54, baixos, Palma).
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
@toni I que te que veure es cul amb ses témpores?
Vull suposar que aquest llibre està edcrit en català, malgrat el títol estigui en foraster...