Llengua
Un cap de setmana ple d'actes en defensa del català
Palma26/05/13 0:00
La xarxa territorial per la llengua, la cultura i el país ha organitzat per aquests dies nombrosos actes en defensa del català: lectures poètiques, premis culturals i recitals d'obres d'Espriu.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
CATALUÑA REGIONAL HISPANICA!!!AIXI SERA I AIXI QUEDARA!!!LES PECULIARITATS REGIONALS CATALANES ESTAN ESTRETAMENT LLIGADES ALS ORIGENS FUNDACIONALS DE LA NACIO I REINO DE ESPAÑA!!SOM UN SOL DESTI I UN SOL BLOG COMPACTE IL-LUMINAT PER LA IL-LUSTRACIÓ DE JOVELLANOS I GODOY!!!SOM UNA MATEIXA COSA,SI,SI!!!SOM UNA SOLA CULTURA!!AMB PETITES I MINISCULES DIFERENCIES!!!CATALUÑA REGIONAL ES DEU A ESPAÑA!!!LA SANG HISPANICA INVICTA CIRCULA PER TOT CATALUÑA I LES SEVES TRADICIONS MES PRIMITIVES!!ES UN SOL COS I UN SOL ESPERIT!!UNA SOLA LLUITA!!EL CARACTER CATALA, A COPS I SOVINT MERCENARI I VENUT AL MILLOR PAGADOR A COL-LABORAT ESTRETAMENT DURANT SEGLES AMB LA CONSTRUCCIÓ DE LA NACIÓ ESPAÑOLA!!!som part d´ella!!i per tant la sang catalana corre per la CULTURA DE GRAN HISPANIA AUGUSTA!!!SIGUEM RESPECTUOSOS AMB EL NOSTRE PASSAT I PRESENT!!SOM CATALANS-ESPAÑOLS!!
Guillem Colom i Ferrà (Sóller, Mallorca 1890—Palma, Mallorca, 1979) fou un poeta, traductor, assagista i dramaturg mallorquí. Estudià humanitats i filosofia al Seminari de Mallorca. El 1917 es llicencià en lletres a Barcelona, i defensà la seva tesi doctoral Ramon Llull i els orígens de la literatura catalana a València el 1962. Es dedicà a l'ensenyament. Com a poeta va escriure molt sobre Mallorca, les seves tradicions i el seu paisatge, i va pertànyer a l'anomenada Escola Mallorquina. A més, va participar i col·laborar a diversos Jocs Florals, guanyant-hi diversos premis.
@Guiem: Vols dir les mateixes de la Reconquesta castellana, no? La mateixa que va fer que avui es parli espanyol en els territoris on és llengua pròpia. Per no parlar del genocidi dels indis americans o de la repressió franquista que afusellava gent per escriure en català. Ara mateix dius a la RAE i a l'Instituto Cervantes que ho deixin anar, que una llengua que s'ha expandit vessant sang innocent no mereix existir.
Si tanto les interesa la cultura y la historia que empiecen a enseñar a los que no saben como fué el desembarco de los invasores hace casi 800 años. Las bestialidades que cometieron con los que ya estaban desde hacía, como mínimo, tres siglos. Que lo cuenten y si tienen vergüenza se les caerá la cara.