Inca acull la fantasia amb els braços oberts
El director Daniel Monzón, que havia de recollir el premi d'Honor del festival Mallorca Fantàstica, no hi pogué anar perquè és al Marroc. Tota casta de criatures, com ara fades, vampirs i éssers galàctics, ompliren ahir el centre de la ciutat
Paula Serra lliurà a Pedro Barbadillo, president de la Mallorca Film Comission, el premi a la promoció. | Jaime Morey Rotger
Fantasia, ciència-ficció i terror es reuniren ahir a Inca amb motiu del lliurament dels guardons Mallorca Fantàstica, una cerimònia que va acollir la cafeteria Mercantil i que havia de tenir la presència del cineasta Daniel Monzón, distingit amb el premi d'Honor. Finalment, el director de Celda 211 no hi pogué assistir, perquè era al Marroc. Això no obstant, l'organització passà unes imatges en què Monzón agraïa el reconeixement. Actors, músics, artistes plàstics i també fades, vampirs, dimonis, personatges galàctics i altres criatures que assistien a la gala posaren, a mesura que arribaven, al photocall que els promotors havien instal·lat a la plaça d'Espanya, just davant el Mercantil. Després de projectar un vídeo sobre les tres edicions anteriors del festival i un altre de dedicat als col·laboradors, la cerimònia de lliurament dels guardons començà amb un espectacle de les Karinae Tribal Troupe. El conegut cafè era ple de gent.
Les intervencions del monologuista Xavier Cañellas i noves actuacions de les Karinae i de la premiada Priscila Hernández amenitzaren la vetlada, que va tenir com a amfitrions Victòria Sitges, també coneguda amb el nom de Maria Bimbolles, i Daniel Puig. L'amenaça de pluja va obligar l'organització a introduir alguns canvis de darrera hora. La presentació de la guia completa Que la força t'acompanyi, de l'univers Star Wars, va tenir lloc a l'interior de la cafeteria just després de l'inici de la cerimònia i no a la plaça d'Espanya, tal com s'havia previst inicialment. En acabar, l'autor de l'obra, el senyor Buebo, s'oferí per firmar-ne exemplars als qui li ho demanaren.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.