Els Closos classifica la seva vida talaiòtica
Els arqueòlegs del jaciment felanitxer enguany no hi excavaran, sinó que faran inventari de les troballes, la primera passa cap a l'edició d'un llibre monogràfic
La naveta 1 dels Closos ja està totalment excavada, després de quinze estius de feina | Foto: G.Vicens
Quinze anys d'excavacions en un jaciment arqueològic donen per moltes capses de restes mig oblidades. Per enguany, l'objectiu als Closos de Can Gaià és recapitular i posar en comú les troballes descobertes pels centenars de persones que hi han treballat al llarg d'aquests tres lustres. Els arqueòlegs troben que és hora de donar a conèixer al poble tota la informació que tenen.
Tal com explica el president de l'Associació d'amics dels Closos, Miquel Àngel Vicens, "aquest estiu s'excavarà tan poc com sigui possible". Els arqueòlegs i especialistes "hi han de posar ordre: hi ha capses que fa més de deu anys que no s'han obert, i s'han d'interpretar les dades que tenim en conjunt". D'aquesta manera, els experts han començat a fer un inventari de peces per saber de manera exacta on s'han trobat i què comporten en la vida de les poblacions prehistòriques.
Aquesta tasca els durà dos o tres anys de feina, ja que "ara no tenim estudiants i durant tot l'any la investigació només es pot fer en les estones lliures que tenen els voluntaris", deia Vicens. Per tant, "al 2012 o 2013 tindrem una monografia de tota la naveta 1", que ja està totalment excavada. Amb la informació es farà un llibre, que serà "el manual de referència del jaciment", manifestà. El manual inclourà explicacions, fotografies i dibuixos de com vivien les poblacions que el 1500 abans de Crist habitaven les navetes. Per aquest motiu, les persones que treballen des de la primera setmana d'agost en l'equip dels Closos són especialistes en ceràmica, fauna o metalls.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.