L'època talaiòtica s'adapta al còmic
Quim Bou dibuixa aquesta segona part de la sèrie Balears abans i ara
La cultura talaiòtica és la protagonista del segon volum de la sèrie Balears abans i ara, una col·lecció de còmics que vol reflectir, de la manera més acurada possible, els diferents períodes de la història de les Illes. "Obeeix al corrent de pensament historiogràfic que defensa la narrativa", afirma Antoni Marimon, el cap del projecte impulsat per l'editorial Dolmen. "No és cap documental: és una història emmarcada en l'època talaiòtica, amb una ambientació i un conflicte com els que hi podia haver aleshores", manifestà ahir l'historiador.
"Volem que sigui interessant tant per a un infant de deu anys com per a un estudiant universitari d'història", declarà Marimon. A més, destacà el rigor de la publicació, en la qual participa Vicenç Ferrer, professor de Prehistòria de la UIB. Així mateix, s'hi recullen imatges inèdites incloses en les més de quinze pàgines d'annexos que complementen el relat del còmic amb recreacions i diverses fotografies de jaciments de l'època. Quim Bou repeteix com a dibuixant, guionista, entintador i colorista en aquest segon lliurament. "És molt important per a nosaltres, perquè sempre compleix la data de lliurament i té un dibuix detallista i, a més, coneixements i interès pels temes d'història", comentà Garcia, qui afirmà que el volum es vendrà als quioscos.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- ‘Microcosmos mironià vs. microcosmos lul·lià’, de Montserrat Farràs, analitza les semblances entre dos genis
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.