El coloso no fou pintat per Goya
Les tècniques emprades, el joc de llums i el treball dels detalls no són propis del geni
El coloso, una de les obres més conegudes i reproduïdes de Goya, resulta que no va ser pintada pel mestre aragonès. Així ho anuncià ahir el museu del Prado en un comunicat en el qual confirma les sospites aparegudes ja fa anys. Des de la seva arribada al Prado, el quadre va ser acceptat i admirat com la màxima expressió del Goya modern i es va convertir en una de les obres més citades en la seva bibliografia i de les més populars, fins i tot arribà a ser il·lustració obligada de la guerra de la Independència. A l’informe El coloso i la seva atribució a Goya, Manuela Mena, cap de Conservació de pintura del segle XVIII i Goya, diu que el treball amb pinzellades sense llum ni volum "és tècnicament oposat a la manera de treballar del mestre". L’obra reflecteix, "per comparació amb les seves obres, una mà i una concepció de les figures i de l’espai diferent de la seva."
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I això el fa millor o pitjor?
això res, quan descobreixin que en Barceló no va fer la cúpula, ni la capella de la Seu!
que fuerrtteeee