Darrer comiat a Bernat Estaràs
El fundador d'Els Valldemossa rebé el darrer adéu amb un emotiu funeral al qual acudiren familiars, amics, polítics i molts anònims
A recer de la pluja i del calabruix que ahir queia sobre l’Illa, Bernat Estaràs va rebre un intens i emotiu comiat a la parròquia de Sant Bartomeu de Valldemossa. El funeral pel músic i pintor (finat la semana passada, dies després d’una tràgica caiguda) va juntar familiars, amics, polítics i centenars de veïns i coneguts. En total més 400 persones ompliren una parròquia en la qual el fred de l’exterior no es notava, fruit de l’acumulació de gent i d’emocions.Nascut el 1935 a la mateixa localitat en què ahir es dua a terme el funeral, l’artista va destacar sobretot com a fundador, guitarrista i veu del grup Els Valldemossa, que rescatà i popularitzà les canços tradicionals mallorquines i dugué el nom de l’Illa arreu del món. Ahir, no només s’evocava la seva figura com a referent musical, sinó la proximitat i generositat com a persona.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- ‘Microcosmos mironià vs. microcosmos lul·lià’, de Montserrat Farràs, analitza les semblances entre dos genis
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.