L'esperat retorn dels bous de Costitx
Satisfacció a la població mallorquina on foren trobades el 1895 les preuades peces de bronze, després que el Senat aprovàs dimecres una moció proposada per Pere Sampol
Palma17/10/08 0:00
Amb l’aprovació dimecres vespre, i per part del Senat, d’una moció en la qual s’exigia el retorn dels bous de Costitx i l’adequació d’una sala del Museu de Mallorca per a la seva ubicació, s’ha obert ara una porta a l’esperança a una reclamació que du gairebé ja més d’un segle de lluita. Tant el batle de Costitx, Antoni Sales (UM), com el regidor de Cultura, Jordi Fiol, (CxC) es mostraren ahir molt satisfets després que la proposta de Pere Sampol sortís endavant. No obstant això, van voler ser cautelosos, ja que la darrera paraula la té l’Executiu.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Lo que haurieu de fer a Costitx es tenir un poc mes net i cuidat es Santuari de Son Corró, que está que fa oi. De totes maneres es bous no els tornaran. Ja ho veureu.
No haurien de tornar a Mallorca. El que haurien de tornar es a Costitx
Mossèn Pere Sampol ha fet un ou de dos vermells!
Crec que el tema dels caps de bou de Costitx s'ha de mirar de manera menys apassionada. Si finalment tornen a Mallorca no serà una "recuperació del nostre patrimoni", simplement passaran d'estar en un museu estatal a Madrid a un altre museu estatal a Mallorca, però la propietat -si no vaig errat- no serà ni de nosaltres, els mallorquins, ni del nostre Govern, sinó de l'estat, com fins ara.
ANDRÉS, no sé com no et cau la cara de vergonya! Si tu ets lliure de dur el bou d'osborne aferrat al cotxe i a la teva cervellera, nosaltres hem de poder recuperar el patrimoni. I no et preocupis, per canviar els caps de bou de lloc no augmentaran les llistes de l'atur ni davallaran les borses. Perquè, ara que hi pens, l'encarregada d'arreglar l'atur a Balears era na Nájera, que, en lloc d'agafar el bou per les banyes va dimitir. Ara l'han feta la "comisionada de la playa de Palma". Comisionada! I aquesta paraula que ve, de comisión??? Molt bé Pere Sampol.
El Sr. sampol podria dedicarse a otras cosas de más provecho, en los momentos que atrevavesamos.....
Ben fet Pere, a per les armes del rei en Jaume, com diu Toribio El PSIB PSOE PATètic, que en diu d'això el jacobí den Payeras
I pensar que el PSOE va votar en contra... L'únic partit que va votar contra el retorn dels bous!!! Gràcies Pere Sampol! Has aconseguit que torni part del nostre patrimoni alhora que has desemmascarat aquests farsants. Vénga, i ara les armes del Rei en Jaume.
Ja valdria més donar exemple i mantenir el santuari de Son Corró en millors condicions. Fa pena!