La veu dels supervivents de l'Holocaust troben ressò al Museu Es Baluard

Eva Choung-Fux estrena amb èxit «Survivors on Life»

TW
0

P.G.Palma.
Un nombrós públic es va commoure -i també estremir-se- ahir vespre al Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma,Es Baluard, escoltant les esgarrifadores històries d'horror, por i mort recollides a l'audiovisual Survivors on Life 1945-1995, de l'artista Eva Choung-Fux (Viena, 1935).

La sala Aljub del centre d'art fou l'escenari elegit per estrenar la versió catalana d'un treball en el qual l'artista austríaca ha posat tot el seu art al servei de les víctimes que van sobreviure a l'Holocaust perquè «puguin explicar els seus testimonis reals» i lluitar contra l'oblit d'una realitat que forma part de la his-

tòria recent. Aquestes històries plenes de «coratge», així com va reconèixer una molt emocionada Choung-Fux, són fonamentals per aconseguir l'objectiu final del projecte: transmetre a les generacions futures «un missatge il·lusionant d'esperança i pau», afirmà.

La directora del Museu Es Baluard, Marie-Claire Uberquoi, apel·là a la qualitat intel·lectual de l'artista i de l'obra -que es podrà veure fins al dia 5 de febrer en aquest espai- per justificar la projecció de l'audiovisual d'Eva Choung-Fux davant el nombrós públic. Entre els assistents a l'acte no faltaren representants del patronat de la Fundació Es Baluard, encapçalats pel president, Pere A. Serra. Juntament amb el president editor del Grup Serra, hi foren presents el conseller d'Educació i Cultura del Govern, Francesc Fiol; el director insular de Cultura del Consell, Guillem Ginard; i el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Palma, Rogelio Araújo; amics personals de Choung-Fux; col·laboradors que han fet possible la versió catalana de Survivors on Life, com ara Nieves Barber, l'actriu Asun Planas o el director teatral Joan Bonet; companys de professió, com el pintor Nils Burwitz i Marcos Vidal; i el president de Llegat Jueu, Manuel Quadreny, entre d'altres.

El projecte de l'artista és un working progress que parteix d'una exposició del 1995 en la qual Choung-Fux retratava víctimes de l'Holocaust al costat de joves que representaven l'edat del supervivent en el moment de l'alliberació.