S'endureix el debat del referèndum sobre reproducció assistida a Itàlia

Ni els partits ni els militants es posen d'acord per modificar la llei

TW
0

Itàlia entra a l'última setmana de campanya per al referèndum sobre la llei de reproducció assistida, que causa des de fa setmanes un fort debat amb referències ètiques, religioses i polítiques i que divideix fins i tot militants d'un mateix partit.

Les urnes estaran obertes el diumenge 12 tot el dia i el dilluns 13 al matí per tal que els ciutadans puguin expressar la seva opinió sobre quatre preguntes diferents, vinculades totes elles amb la llei aprovada el febrer de 2004 pel Parlament italià.

Ja la tramitació de la norma va dur amb si mateixa un fort debat i profundes diferències entre els partits, fins al punt que diversos d'aquests, d'esquerra, al costat de diverses organitzacions de caràcter cívic, van impulsar després de la promulgació de la norma una campanya de petició de firmes per reformar-la mitjançant referèndum.

El que és en joc és saber si els embrions es poden emprar a la investigació i en favor dels avenços mèdics, com ocorre amb les cèl·lules mare, fet que ara nega la llei en vigor.

També es vota l'eliminació o manteniment de l'obligació legal de limitar a tres el nombre d'embrions que es puguin fecundar i l'exigència que s'implantin tots ells simultàniament a l'òvul de la dona.

Una altra qüestió planteja l'anul·lació de l'apartat de la llei que equipara els drets jurídics de l'embrió als de la persona ja nascuda i l'última vol que s'accepti que terceres persones puguin aportar òvuls o espermatozoides a les parelles estèrils que desitgin tenir un fill.

Encara que els progressistes donen suport en general a la reforma de la llei i els conservadors el seu manteniment, la pertinença a un partit no implica l'adhesió plena a aquest plantejament.