D'Aigua Teatre presenta avui matí al Baluard una «Picada d'Allada»

Es tracta d'un espectacle interactiu basat en poemes de Brossa

TW
0

J.N.Palma.
Els espais exteriors del museu Es Baluard acullen avui a les 12.00 hores la representació de l'obra Picada d'allada a càrrec de la companyia barcelonina D'Aigua Teatre Ciutadà. Es tracta d'un muntatge que interactua en tot moment amb el públic basat en l'imaginari brossià.

Berta Tarragó i Manuel Pons, en representació dels vuit joves que integren el grup, explicaren ahir que es tracta d'un espectacle en el qual es presenten diferents situacions al públic que se lliguen amb la poesia de Brossa. Tot comença amb el recitat del poema Els assistents en fila índia per donar pas a un seguit de situacions pròpies de la vida quotidiana que, en ser passades pel filtre de Brossa, adquireixen un major significat. Ve a ser, digué Berta Tarragó, com «donar vida a les poesies de Brossa».

Així és com des de la simple feina de planxar, a una modista prenent mides, un metge escoltant el ritme de la vida... se succeeixen en l'espectacle. El muntatge, d'uns quaranta minuts de durada, s'estrenà el passat setembre amb motiu de la clausura de la setmana dedicada a Brossa a Barcelona. D'aquí el títol de la proposta, per l'estrena a la plaça d'Allada Vermell. L'escenografia juga especialment amb el color vermell i els objectes identificatius de l'obra de Joan Brossa. La música ha estat concebuda especialment per al muntatge per Ander Agudo.

Tant Berta Tarragó com Manuel Pons coincidiren a assenyalar que «el teatre de carrer ho té molt fàcil a l'hora d'entrar en la poesia de Brossa perquè és un univers molt visual, carregat d'imatges fàcils de fer arribar al públic tant amb la mirada, com el gest o un simple contacte». Aquesta és la primera vegada que visita Palma l'esmentada companyia teatral. Un grup que oferirà més d'una sorpresa durant el muntatge.