Un volum recull la història dels constructors de guitarres a Balears
Antoni Mir i Joan Parets són els autors del curiós i exhaustiu estudi
09/12/04 0:00
JOANA NICOLAU.Palma.
Els estudiosos del món de la guitarra Antoni Mir i Joan Parets publicaran en breu un nou estudi sobre La guitarra a les Balears i els seus constructors. En concret el volum se centra en les illes de Mallorca i Menorca, doncs pareix esser que a les Pitiüses no hi ha documentació que avali l'existència de tallers o artesans de la guitarra. Entre les curiositats que apareixeran al volum, que es presentarà el mes que ve a Maó, destaca la subhasta a Londres, el passat febrer, de la guitarra sis cordes més antiga de procedència balear. En concret, data de 1806 i fou realitzada pel mestre menorquí Pedro Olivas. Per ella es pagaren més de 2.000 euros.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.