Neix Georges Pompidou (1911)
Neix a Cantal, França, Georges Jean Raymond Pompidou. Enllistat en la Resistència, després de l'ocupació alemanya de França, es posà sota el comandament del general DeGaulle, del qual fou el principal conseller. S'encarregà de les finances del Govern a l'exili el 1944 i després, ja acabada la Segona Guerra Mundial, fou assessor del Consell d'Estat, una tasca que va exercir del 1946 al 1954. Devia tenir extraordinàries qualitats com a financer i administrador, ja que el 1956 els Rothschild li confiaven la direcció general de la seva banca. En tornar a prendre el general DeGaulle el poder, el 1958, Pompidou era nomenat cap del seu gabinet i, com a tal, hagué d'actuar com a representant especial del Govern durant les negociacions secretes amb l'FLN algerià, el 1961, i dugué a terme, finalment, del 1962 al 1968 la tasca de cap de l'Executiu. Després dirigí les negociacions amb els sindicats durant la greu crisi social del 1968, i el 1969, quan DeGaulle deixà la política, fou elegit president de la República, això és, del 1969 al 1974, havent vençut Alan Poher en la segona volta electoral.
També a Illes Balears
- L’Assemblea de Docents denuncia l’ofensiva contra l’educació pública: menys català, més càrrega laboral i desviació de recursos
- Declaració de guerra: PP i Vox pacten arraconar el català de l'Ensenyament i l'Administració i derogar la llei de Memòria Democràtica
- 15J: Més de seixanta entitats convoquen la manifestació contra la massificació: «Per una vida digna, aturem la turistificació!»
- El Pi: «Prohens ha venut Mallorca a l'extrema dreta per a mantenir el poder»
- El PP torna a la doctrina Bauzá
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.