El Casal Solleric exposa totes les obres seleccionades del premi Ciutat de Palma

Les 35 peces finalistes d'una de les edicions més polèmiques es mostren en dues sales del centre

TW
0

IOLANDA PERICÀS. Palma.
El Casal Solleric de Palma mostra, des d'avui a les 20.00 hores, l'obra guanyadora, les quatre mencions honorífiques i les trenta obres finalistes del premi Ciutat de Palma Antoni Gelabert d'arts plàstiques 2002, que s'ubiquen a la planta baixa i l'entresòl.

Enguany l'artista manacorí Rafel Perelló amb Acumulació urbana, una pintura vinílica de dos per tres metres, fou qui s'emportà els 12.000 euros amb els quals està dotat aquest premi, a més de l'escultura Infinit de Jaume Mir, que per primer cop s'ha entregat als guanyadors de les diferents modalitats.

Segons Carme Feliu, regidora de Cultura de Cort, del premi Antoni Gelabert s'ha de destacar «l'elevada participació i l'alta capacitat de convocatòria», ja que dels 121 participants de l'any passat s'ha arribat als 144 d'aquesta edició, la 47a del premi i la segona en què l'Antoni Gelabert abraça totes les arts plàstiques, i no només la pintura, cosa que «demostra que Palma és una ciutat que aposta per les tendències més actuals i innovadores». Entre les obres finalistes sobresurten peces de diferents disciplines com la pintura, la fotografia o la instal·lació.

Ciutat caòtica
Rafel Perelló, per la seva banda, tornà a manifestar la satisfacció pel premi «atorgat per un jurat de prestigi i que suposa una empenta i una orientació». Perelló qualificà Acumulació urbana com el retrat «d'una ciutat caòtica, que pot tenir múlitples lectures». En aquest sentit parla «d'interpretacions socials, urbanístiques o polítiques», però dóna la darrera paraula a l'espectador, «que és qui li dóna sentit».

En aquesta edició el jurat, format per la crítica Maria Lluïsa Borràs; el pintor José Manuel Broto; el fotògraf Toni Catany; la comissària, Neus Cortès; el crític i director de la revista Arte y parte, Fernando Huici, i l'escultora Eva Loozt, ha decidit lliurar mencions honorífiques a La mirada tàcti d'Olga Adelantado, Plata negra de Monique Bastiaans, Sense títo de Mar Garcia Ranedo i Surmenage per STP de Joan Morey.

Enguany ha estat una de les edicions més polèmiques del premi Antoni Gelabert d'arts plàstiques, ja que durant l'entrega del guardó la comissària Maria Josep Coromines acusà Borràs, portaveu del jurat, de «venuda». A banda d'això, en determinats cercles es qüestiona la imparcialitat del jurat. Segons ha pogut saber aquest diari, el jurat d'arts plàstiques fou el que dugué a terme la deliberació més llarga i conflictiva i no fou fins al final que no se'n decidí, en contra dels vots d'alguns dels membres, el guanyador.