Un capvespre de tauromàquia (1908)
El periodista Velasco Sazo escrivia amb el seu proverbial bon humor: «Quina il·lusió la d'un capvespre de bous! Quan a la festa hi van les quadrilles en jardineres que estiren mules ornades amb sonalls, i als picadors a cavall, i els monosavis a la gropa, i les dones amb les seves mantetes, mig ajagudes en els cotxes de cavalls i en les manoles, estenent sobre la capota ja desplegada, el mantell de Manila, els flecs del qual quasi freguen el terra. Des del cantó de Fornos fins a la Puerta del Sol, formaven en rengles, les góndoles, els omnibus i els diferents cotxes a la calesera. I a Fornos preníem cafè i copa, encenent després un cigar de l'Havana, al mateix temps que consultàvem el rellotge de l'Equitativa, per anar, sense pèrdua de temps, a l'espectacle de tauromàquia, carrer Alcalà amunt, sota un cel blau intens i un sol esplendent; un carrer que ens semblava el més ample, el més bonic i el més alegre de tot el món, i pel qual al cap de dues hores, tornàvem a davallar després de satisfer la nostra il·lusió i calmar la sed amb l'aigua fresqueta de la font del Berro, portant dins la butxaca, com un record de la festa, un d'aquells ventalls de paper, grans, en forma de disc, i el programa amb el retrat i la ressenya dels bous...».
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.