El drama de Violeta Friedman (1944)
En el camp d'extermini d'Auschwitz uns presoners intenten inútilment dinamitar els forns crematoris durant una revolta. Els guàrdies SS els assassinen. Això succeïa en aquesta data. Però poques setmanes després les tropes soviètiques aniquilaven el darrer cap de pont alemany a la vora oriental del Danubi, al sud de Budapest i l'alliberament dels camps era cosa de dies. Aleshores, el cap de les SS, Himmler, ordenava la destrucció de tots els forns crematoris a Auschwitz i Birkenau. Quan tal dia com avui repassam aquesta efemèrides, ens arriba la trista notícia de la mort de Violeta Friedman, una heroica supervivent d'aquells camps d'extermini nazi i a la qual tinguérem el plaer de conèixer i conversar llargament el dimecres 21 d'abril del 1994. Nascuda a Transilvània, Romania, el 1930, Violeta féu la seva narració al davant d'un nombrós auditori com una resposta més als que com el nazi, aleshores resident a Espanya, León Degrelle, negaven l'existència de l'holocaust... «Després de sortir d'aquell infern no en podíem parlar.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.