L'antifeixisme escènic de Bertolt Brecht (1937)
Bertolt Brecht (1898-1956), poeta i dramaturg alemany, fervent antinazi que a través de la seva valuosa obra pretén transformar un món on les idees i disposicions socials han estat tergiversades pel totalitarisme i el capital. Com a gran renovador de la tècnica teatral va saber utilitzar l'efecte de la distància, del qual és creador. D'aquesta manera, l'espectador no se sentia identificat amb el personatge i el podia judicar des de les seves perspectives crítiques. Un altre valor, molt menyspreat pels dramaturgs «exquisits», fonamental en el cas de Brecht, és l'element històric com era d'esperar en un autor compromès, d'orientacions marxistes i d'una meravellosa capacitat de fabulació. Santa Joana dels escorxadors, Galileo Galilei, Joana d'Arc i el seu procés, Don Joan, La vida d'Eduard II d'Anglaterra, Antígona, Les visions de Simone Machard, etc. encara que el que recordam, tal dia com avui, és l'estrena del drama Els fusells de la mare Carrar, escrita el 1937 sobre una idea del dramaturg irlandès John Synge. L'acció esdevé a Espanya, durant la Guerra Civil i l'estrena va tenir lloc aquell mateix any, en aquesta data, a París, en el paper d'Helène Weigel en el paper de la «Mare Carrar»... Heus aquí un punt de diàleg:
També a Illes Balears
- Primer comiat a Manel Domènech
- Ha mort Manel Domènech, incansable lluitador per la llibertat i la República
- Denuncien que IB3 Televisió obvia el traspàs de Manel Domènech però informa sobre la mort de Manolo el del Bombo
- A la mort d'en Joan Taverner
- Mostres de dol per la mort de Manel Domènech: «Bon viatge per als guerrers que al seu poble són fidels!» «Gràcies Manel!»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.