Sobres de la memòria
A les sales dels museus arqueològics s'hi exhibeixen les millors peces de les seves col·leccions. Es mostren protegides "molt protegides" perquè són un testimoni que cal preservar. Algun museu ja mereix la visita només per admirar una, només una, de les seves joies; l'obra que al llarg dels anys, i amb tota la publicitat possible, n'ha esdevingut el reclam principal, potser l'únic. Què seria d'algun museu si de cop no podia disposar d'aquella obra que, com un imant atreu tots els visitants que hi passen prop? I al final quasi ni es veu, ja que sempre la tanca un cercle de persones que es posen de puntetes, estiren el coll i fan salts per entreveure l'objecte famós. Potser fan una fotografia al clatell de qui hi ha arribat abans. Altres coses més poc publicitades "però no menys belles" romanen a l'ombra de l'oblit, sense ni una mirada de coa d'ull.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.