Tiroteig en sa Pobla. Agents de la Guàrdia Civil van procedir, a última hora de la nit de divendres, a la detenció d'un home de nacionalitat espanyola acusat d'agredir la seva dona, atrinxerar-se al seu habitatge i disparar en repetides ocasions amb una escopeta de cacera als agents que van acudir en auxili de la víctima.
Al voltant de les 21.45 hores, diversos veïns del carrer Joan Carles I, de sa Pobla, van alertar els equips d'emergència que un baró estava agredint, presumptament, de manera violenta a la seva companya. Ràpidament, diverses dotacions de la Policia Local i de la Guàrdia Civil es van desplaçar fins al lloc. Una vegada allà, el presumpte agressor va treure una escopeta de cacera i va disparar en nombroses ocasions contra els agents que van haver de refugiar-se i repel·lir els trets.
En aquell instant, es van viure moments de gran tensió i nerviosisme. Un dels guàrdies va resultar ferit de caràcter lleu en ser assolit per la metralla d'un dels cartutxos. Pel que sembla, segons diversos testimonis directes, la Guàrdia Civil va respondre als trets i es va registrar un tiroteig. Finalment, els agents van aconseguir detenir l'agressor i procedir al seu arrest.
El presumpte autor material de l'agressió i del tiroteig és un veí del municipi que, fa uns mesos, ja va protagonitzar un greu altercat. El baró, després de denunciar en repetides ocasions que els camions d'una nau industrial UCO -ubicada molt a prop del seu domicili- feien molt soroll i el molestaven, va agafar una barra de ferro i va destrossar amb la mateixa els vidres laterals i les llunes davanteres de diversos camions que es trobaven descarregant a l'esmentada nau industrial.
Ús de la força
Una vegada que van arribar els agents de la Policia Local de sa Pobla, lluny de tranquil·litzar-se i acatar les instruccions dels policies, es va abalançar contra ells i els va agredir fins que va ser reduït amb l'ús de la força estrictament necessària. Al tancament d'aquesta edició, un ampli dispositiu de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil van delimitar un ampli perímetre de seguretat i es van fer càrrec de la investigació.
L'agent ferit va ser trasllat en una ambulància del SAMU-061 fins a un centre hospitalari. El seu pronòstic és lleu. Segons testimonis, el maltractador va efectuar més d'una desena de trets contra els agents, i la Guàrdia Civil va respondre entre cinc i set ocasions. Els veïns afirmen que el veí és molt problemàtic. Els investigadors tracten d'aclarir a qui pertanyia l'arma de cacera utilitzada i si el subjecte tenia la pertinent llicència.
Un maltractador s'atrinxera a sa Pobla i dispara contra la Guàrdia Civil
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
COMENTARIS
Ès millor escriure «varó», en lloc de "baró".
Varó, varonil, ...
El terme "baró" ès germànic i significava "home llibert".
Els mallorquins, al contrari que els catalans i castellans, no confonem la v i la b.
És clar!
I és intencionadament, amb aquesta aCCepció que el /la periodista s'ha volgut referir al protagonista; sobretot, per allò de "amb paciència de sant baró" i "home de respecte"...
3 1 m. [LC] Home arribat a l’edat viril, especialment home de respecte, d’autoritat.
3 2 [LC] sant baró Home bo, sense malícia. Amb paciència de sant baró, a tot deia amén. (IEC)
Ai! que bo de fer és amagar una part d'una informació!
"pillo", "pillo"!
Tercera acépció de baró, segons el DCVB : home arribat a l'edat viril.
Entenc que un/a periodista no hagi d'esser per força un gran lletrat, però, suposant que el protagonista de la notícia no sigui posseïdor del títol nobiliari de rang inferior al de vescomte (Viquipèdia), el que ha rebut a escopetades a la Guàrdia Civil és només un Varó
Els mallorquins, com a catalans que som, no confonem la B de la V. Perquè això de pensar-se que "aquí som mallorquins" i "allà són catalans" és el mateix que fa obviar que al Camp de Tarragona distingeixen encara ara la B i la V, que antigament es feia a tot el territori, i que encara ho fan al País Valencià.
Estimar la llengua és conèixer els seus límits!